• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare till sommaren -15

kalufsen

Panerai
"du har inte som avsikt", spikat då blire subc så du kan simma i sommar :)

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

jhm

Panerai
Behöver absolut inte vara dyrt, men jag köper gärna något som jag känner till eller har koll på. Tyvärr ingen koll på Orient än så länge. Verkar finnas ett stort intresse för Orient på KS? Eller någon jävligt flitig forumit?

Just nu ligger nog Omega som knapp favorit men öppen för förslag som sagt!


Bland klockkännare är det ett ganska känt märke, särskilt då de har in-houseurverk och idag ägs av Seiko. En Blue Ray som jag har kostar 1400:- från Orientuhren.de inklusive frakt, och har mycket hög finish måste jag säga. Jag är toknöjd med min och beställde den någon vecka innan jag beställde en :rolex: för att ha en trevlig beater. Efter att ha haft den ett tag tycker jag nästan att den känns för fin för att vara beater. Jämför jag med min Tissotdykare från 90-talet (som säkert har högre status på ett klockforum eftersom den är från Schweiz) så har Tissoten inte en chans om man jämför de båda. :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Bland klockkännare är det ett ganska känt märke, särskilt då de har in-houseurverk och idag ägs av Seiko. En Blue Ray som jag har kostar 1400:- från Orientuhren.de inklusive frakt, och har mycket hög finish måste jag säga. Jag är toknöjd med min och beställde den någon vecka innan jag beställde en :rolex: för att ha en trevlig beater. Efter att ha haft den ett tag tycker jag nästan att den känns för fin för att vara beater. Jämför jag med min Tissotdykare från 90-talet (som säkert har högre status på ett klockforum eftersom den är från Schweiz) så har Tissoten inte en chans om man jämför de båda. :)
Orient Ray finns även i detta somriga utförande om man vill sticka ut[emoji3]

Här på passande nato.
ImageUploadedByTapatalk1429819721.616995.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Utan inbördes ordning

Omega SMP, personligen gillar jag den svarta med svärdvisare bäst dvs ej bondmodellen, tycker den är mer dykare än de andra men gillar du lite färg så gå på den blåa.

Oris: kom ju en snygg retrovariant på Baselmässan senast. vet ej om den finns i butik ännu men du får iaf en ny med god marginal i budgeten.

Tudor Submariner: Du hittar en äldre eller nyare inom budget, blir svårt att göra med storebror Rolex. Finns ju Pelagos också...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
För 30 laxar får du väl typ en ny Omega SMP? Vet att åsikterna kring den går isär men jag tycker den är riktigt fin! Annars kanske en SINN U1 kan var något?
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Det finns bara ett val enligt mig, den jag införskaffat till sommaren. Denna när solen ligger på är sjukt fin. Går inte att beskriva med ord. Du skriver dessutom att du vill bada och med denna kan du till och med leta skatter på 3900meter. Klart nu ellerhur? :D

image.jpg
image.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Kör på en sån här, lite ovanligare, och roligare urtavla. ;)

IMG_1784.jpg


Det finns bara ett val enligt mig, den jag införskaffat till sommaren. Denna när solen ligger på är sjukt fin. Går inte att beskriva med ord. Du skriver dessutom att du vill bada och med denna kan du till och med leta skatter på 3900meter. Klart nu ellerhur? :D

image.jpg
image.jpg


Ehh, hur tänkte ni nu?! Jävligt schysta klockor men budget var väl 30 000 kr? Det där är inga klockor man får för 30 loppor, eller? ;)
 
  • Like
Reactions: jhm
Pelagos, men kanske värt att vänta på de nya versionerna om du nu skulle föredra dem över den gamla (såvida de landar i tid).
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Med tanke på din förtjusning av Omega så skall du självklart hålla dig inom märkesramarna.

Och om du inte vill gå plopp pga att du vill en klocka skall bära som klockor bör finns det ett (1) alternativ, och inget dåligt sådant.

Det är ingen renodlad dykare men är klassad till 150m, och snygg är den

(OBS, lånad bild)

ImageUploadedByTapatalk1429846577.393856.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ehh, hur tänkte ni nu?! Jävligt schysta klockor men budget var väl 30 000 kr? Det där är inga klockor man får för 30 loppor, eller? ;)
Min är inte heller inom budget, men han sa "visa era dykarklockor". :)

För max 30 hade jag nog köpt en GS kvartsdykare (SBGX117) igen, alternativt den kommande Orisdykarn om jag ville spara pengar. Tror dock inte Orisen kommer släppas innan sommaren.

 
Topp