• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Dykarklocka" eller dylikt.

Lellen

Breitling
Tjena.

Jag är ny här på forumet men tror att jag skulle kunna få lite tips och råd. Jag är i dagsläget student och är sugen på att köpa en ny klocka. Jag har tittat lite på Maurice Lacroix Miros Diver (den automatiska). Tänkte höra om ni har några klocktips som ni tror skulle passa. Jag gillar även start Speedmaster och Seamaster. Dock tror jag ovan är lite över budget.
 

Lellen

Breitling
Oj, sorry. Borde kanske specificerat mig lite. Maxbudget är väl runt 5-6 egentligen. Har dock tre klockor idag som jag skulle kunna sälja. Beggat går prima
 

Lellen

Breitling
Det är två kvartsur. En Maurice Lacroix och en äldre Gucci klocka. Runt 5 k på sin höjd. Vet dock inte hur lättsålda dem är.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Slår ett slag igen för Longines Hydro Conquest, för under 6k får man quartzaren ny.
http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3-689-4-53-6.html
l3.689.4.53.6.jpg
 

Knight

Cartier
För din budget skulle jag definitivt titta på Longines Hydroconquest! Gråhandlare har automaten för dryga 7.
 

Lellen

Breitling
Hur är Victorinox Dive Master eller den Maurice Lacroix klockan jag skrev om. Hydroconquest ser väldigt trevlig ut. Möjligt att jag ska försöka leta en beggad sådan.
 

F-L-P

Panerai
Standard tips för billigare dykur är ju annars något från oris.
En Sinn EZM 3 ligger väl strax över budget men är en kul pryl.
Seamaster har ju en bead of rice-ish länk så kanske en Doxa?
Stowa har ju lite dykare som är lite annolunda i designen, passar inte alla men lite kul.

alla beggade kring budget. Finns ju hur hur mycket som helst..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Den var ju riktigt snygg faktiskt!
Vad kostar en sådan? Kanske bättre att spara en stund till istället för att köpa en "nästan klocka". Det blir aldrig riktigt bra...

Annars är väl Glycine Combat Sub ett standardförslag. Inte "samma" design som ML'en, men ett bra dykarur är det allt!

Lycka till i jakten på ditt "gift"...
Och du; kom inte hit & gnäll när du lagt för många av dina studietimmar på klocksurfrande/-snackande & allt för mycket av studiebidraget på flippande av klockor för att hitta din graal... ;)
 

Anti

Cartier
Kanske någon av Seikos Prospex? Typ Sumo eller Tuna! Om du vill gå all in och över din budget så har du ju SBDX001.. Så fet klocka!
 

Lellen

Breitling
1730345gross.jpg


Tycker den här är riktigt fin! Ingen som har en till salu? Vad tror ni om chanserna att hitta en beggad?
 
  • Like
Reactions: ssl

KMS

Rolex
Vilken storlek föredrar du?

Oris har ju ett gäng sjyssta dykare som du säkert kan hitta beggade inom budget. Hydroconquest är nog ett annat alternativ (som nämnts redan), gråhandlaritalienare på Chrono24 säljer nytt för nästan din budget, om man vill testa på det. Squale är ett coolt märke. Sen har du väl ett helt gäng microdykare som ser coola ut (alla är allt som oftast lite för stora för mig så kan inte uttala mig så mycket om dom). Kolla in (stulet från http://forums.watchuseek.com/f74/list-micro-brands-759123.html fick inte till länkningen dock)
  1. Aquadive AQUADIVE WATCHES
  2. Aquastar Aquastar - Regatta Watch - Home
  3. Artego ARTEGO
  4. Armida ARMIDA WATCHES
  5. Bali Ha'i The BaliHa'i Project
  6. Bathys Diver Watches Designed in Hawaii & Made in Switzerland
  7. Benarus Benarus Automatic Dive Watches
  8. Bernhardt Bernhardt Watch
  9. Boschett Boschett Timepieces.
  10. Corvus Bradley Corvus Watch
  11. Crepas ::CREPAS WATCHES::
  12. Dagaz http://www.10watches.com
  13. Deep Blue Home
  14. Dievas Dievas | Uhren Technik
  15. DWatch Dwatch design your own watch
  16. Erkahund Roland Kemmner eBay My World - erkahund
  17. Gerlach G.Gerlach Fundacja Rozwoju Polskiej My
  18. H2O H2O watch - Customization is Everything - H2O watch - Customization is Everything
  19. Hager HOME
  20. Halios HALIOS Vancouver - Dive + Sport Watches
  21. Helenarou Marina Militare B-Uhr Pilot Flieger Submariner Watch Bose QC3 In Ear Headphones
  22. Helson About Us - Helson Watches
  23. Hexa HEXA WATCHES | INTRODUCING THE K500 DIVER
  24. Irreantum Irreantum Watch
  25. JS Iceland JS Watch co. Reykjavik
  26. Kazimon HOME of KAZIMON Horloges | Uhren | Montres | Orologio | Relojes | Relogios | Wristwatches designed by Kazim Kenzo
  27. Kaventsmann Kaventsmann Uhren
  28. Korsbek Korsbek Watch Company
  29. Kremke http://www.kremkewatches.com/
  30. Limes LIMES - Mechanical Watches - Made in Germany
  31. Magrette The Official Website of Magrette Timepieces, Auckland (City of Sails) New Zealand
  32. Mk II Mk II Watches
  33. MoVas moVas- Movements of Asia- Asian Mechanical Watches
  34. NFW NFW
  35. Ocean7 http://www.ocean7watchco.com/store/
  36. Oliver s.Oliver Watches Wristwatches at low prices - uhrcenter s.Oliver online shop
  37. Orange OWC Watch Company
  38. Orbis Morgan The Offical Website of Obris Morgan Timepieces
  39. ORCA H2O watch - Customization is Everything - ORCA
  40. Orsa orsa watches | eBay
  41. Pita Pita Barcelona - Innovation in Mechanical Watches
  42. Praetorian PRAETORIAN Watches
  43. Precista Time Factors Quality Watches On The Net Since 1996
  44. Prometheus Prometheus Watches, men watch, automatic mens watch ,mens watch, online watches
  45. Raven Raven Watches
  46. RedSea RedSea Dive Watches
  47. Rogue Warrior Rogue Warrior Brand
  48. SAS | SAS Watch Company Ltd.
  49. Squale Squale | Produzione di orologi subacquei
  50. Swiss Military SWISS MILITARY - Offizielle Homepage
  51. Tactico La Marca
  52. UHR Uhren von UHR
  53. VDB Vintage VDB - Watches: Home
  54. Wilson Watch Works Home
  55. Yobokies www.yobokies.com
  56. Zenton Home - zenton watches
  57. Zixen Zixen Watch
 

sveol

Cartier
Och så får du inte glömma Steinhart. Bra klocka, och du får pengar över :) Jag älskar min!
Blev denna tråd en allmän "affordable diver rekommendation" tråd nu? Strunt samma :)

Steinhart Ocean 1 red.

140306.jpg
 

Lellen

Breitling
Sch, det är en hemlighet Compiss ;)
Haha. Specialpris till dig ;) Har inte själv köpt klockan så jag friskriver mig lite iaf :) Jag tänkte se om Victorinoxen finns här i stan någonstans under morgondagen så återkommer jag. Tror ni den skulle vara ett bra köp till omkring 3-4 k ny quartz?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Glycine Combat sub lätt begagnad hade jag siktat på. Allt på en gång. Tidlös design, safirglas, automat och gedigen.
 

sveol

Cartier
Som många andra säger, quartz kan upplevas som lite själlös. Men smaken är som baken, gillar du klockan så kör :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Haha. Specialpris till dig ;) Har inte själv köpt klockan så jag friskriver mig lite iaf :) Jag tänkte se om Victorinoxen finns här i stan någonstans under morgondagen så återkommer jag. Tror ni den skulle vara ett bra köp till omkring 3-4 k ny quartz?

Haha, jo jo... ;)

Jag kan inget om Victorinox, men ssl kanske vet mer?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Skulle jag vara i dina kläder så hade jag nog köpt en seiko skx007 för ca:2000:- ny, kanske ännu billigare beroende på var man köper den! Mycket klocka för lite pengar och sen hade jag satt in resten av pengarna på ett klockkonto inför framtiden!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp