• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Dykarklocka" eller dylikt.

Lellen

Breitling
Tjena.

Jag är ny här på forumet men tror att jag skulle kunna få lite tips och råd. Jag är i dagsläget student och är sugen på att köpa en ny klocka. Jag har tittat lite på Maurice Lacroix Miros Diver (den automatiska). Tänkte höra om ni har några klocktips som ni tror skulle passa. Jag gillar även start Speedmaster och Seamaster. Dock tror jag ovan är lite över budget.
 

Lellen

Breitling
Oj, sorry. Borde kanske specificerat mig lite. Maxbudget är väl runt 5-6 egentligen. Har dock tre klockor idag som jag skulle kunna sälja. Beggat går prima
 

Lellen

Breitling
Det är två kvartsur. En Maurice Lacroix och en äldre Gucci klocka. Runt 5 k på sin höjd. Vet dock inte hur lättsålda dem är.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Slår ett slag igen för Longines Hydro Conquest, för under 6k får man quartzaren ny.
http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3-689-4-53-6.html
l3.689.4.53.6.jpg
 

Knight

Cartier
För din budget skulle jag definitivt titta på Longines Hydroconquest! Gråhandlare har automaten för dryga 7.
 

Lellen

Breitling
Hur är Victorinox Dive Master eller den Maurice Lacroix klockan jag skrev om. Hydroconquest ser väldigt trevlig ut. Möjligt att jag ska försöka leta en beggad sådan.
 

F-L-P

Panerai
Standard tips för billigare dykur är ju annars något från oris.
En Sinn EZM 3 ligger väl strax över budget men är en kul pryl.
Seamaster har ju en bead of rice-ish länk så kanske en Doxa?
Stowa har ju lite dykare som är lite annolunda i designen, passar inte alla men lite kul.