• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykarklocka för max 10.000:-

Size

Omega
Söker efter en riktigt snygg dykarklocka utan kronograf. Helst automatisk. Kikar gärna på begagnat. Tänker mig lite som en submariner, ds action eller seiko sumo. Tag heuer aquaracer är en het kandidat också.

Fler tips på liknande riktigt snygga klockor uppskattas. Är student så har en mycket begränsad budget men vill skaffa mig min första "ordentliga" klocka. :)

/Size
Insåg nu att jag råkade lägga tråden i fel forum. Admin får gärna flytta tråden till rätt ställe.
 
Senast ändrad:

Size

Omega
Kan tipsa om vad som kommer bli mitt nästa köp, en Christopher Ward C60 Trident. Finns chronometercertifierade modeller under 10.000kr och även 38mm-varianter. Väldigt bra kvalitet för vad du betalar enligt många.
https://www.christopherward.co.uk/watches/dive

Fruktansvärt snygg! Blev sugen på att beställa en nu. Den med röd boett och mattgrå urtavla. Ftågan är om det ör värt att beställa från deras hemsida eller hitta alternativt ställe att köpa från/begagnat.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fruktansvärt snygg! Blev sugen på att beställa en nu. Den med röd boett och mattgrå urtavla. Ftågan är om det ör värt att beställa från deras hemsida eller hitta alternativt ställe att köpa från/begagnat.
De dyker ibland upp här på köp & sälj, annars kör de direktförsäljning. Mig veterligen har CW inga återförsäljare. De erbjuder ju returrätt så om du ändrar dig när du fått klockan kan du returnera den. Väldigt generösa garantivillkor dessutom.
Gillar du designen så är det inte mycket att tveka över tycker jag.
Kolla gärna på Longines Hydroconquest också. Har ingen personlig erfarenhet, men de spelar i samma liga.
 

Size

Omega
De dyker ibland upp här på köp & sälj, annars kör de direktförsäljning. Mig veterligen har CW inga återförsäljare. De erbjuder ju returrätt så om du ändrar dig när du fått klockan kan du returnera den. Väldigt generösa garantivillkor dessutom.
Gillar du designen så är det inte mycket att tveka över tycker jag.
Kolla gärna på Longines Hydroconquest också. Har ingen personlig erfarenhet, men de spelar i samma liga.
Tack för svar. Är det värt att lägga extra tusenlappar på COSC? Ska kika på den klockan!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack för svar. Är det värt att lägga extra tusenlappar på COSC? Ska kika på den klockan!
Ärligt talat har jag ingen aning. Själv skulle jag nog hellre välja en GMT modell för de pengarna än COSC. Men det är du som väljer, du får gräva lite :) det kanske finns någon annan här som vet om det är värt det.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Tack för svar. Är det värt att lägga extra tusenlappar på COSC? Ska kika på den klockan!
Ifall du föredrar designen hos DayDate Cosc skulle jag köpa den, finns dock inte i 38mm för små handleder som mina. Även utan chronometercertifiering lär den gå mellan +4/-6 men med COSC är det ett krav.
 

Number 6

Omega
En beggad Oris Aquis?
IMG_2301.PNG
 
D

datorerik

Guest
Kan tipsa om en orient bravo m-force som jag själv skaffade. Riktigt mycket klocka för pengarna.
 

Size

Omega
En beggad Ds action diver vore trevligt att hitta. Helst med svart urtavla. Känns som en riktigt bra första automatiska dykarklocka för sitt pris.
 
Topp