• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykarklocka till tonåring

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Diverse Hamilton Khaki-modeller är lättkickade.

Skulle han råka få läroboken "Blueprint" i kursen engelska 6 så är även Omega SMP quartz ett bra val. I ett kapitel om produktplacering nämns nämligen James Bond och hans SMP, givetvis ackompanjerat av en helsidesbild på klassiskt utfyllnadsmanér. När folk upptäcker att pojkspolingen bär James Bond-klockan kommer allehanda festinbjudningar/trånande blickar/handslag/McDonaldsluncher/ömma kyssar trilla in på löpande band. Vattentätt!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
När jag gick i gymnasiet funkade farfars gamla Omega perfekt. Sen tog jag studenten och träffade Whedda, efter det gick det utför. Så, om du inte vill gå över budget rekommenderar jag att du håller sonen borta från Whedda.

Lycka till med klockköpet och hoppas sonen blir nöjd!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En Automatisk CwC ligger inom budget :)
Edit:
image.jpg
+1 på den!
Allt som är militär är fräckt :)
 

Poppe

Cartier
Har en seiko snzf17 som jag trivs med, men gymnasietiden är förbi sen ett halvt decennium. Men den är nice. Tyckte Glycine klockorna såg väldigt trevliga ut. Men jag vet att när jag gick i gymnasiet så var det just en "Seamaster James Bond-klocka" jag ville ha, precis som den i Goldeneye med laserskjutare och allt. OT nån som vet om James Bond-versionen av seamastern har giftpilar och liten "grapplegun"?

Edit, autocorrect strikes again
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Många bra tips har det blivit. Man tackar! :)
Fortsätt gärna!
Orient Mako och Ray ser ju riktigt bra ut måste jag säga.
image.jpg
image.jpg

Glycine ser lite eeh... barnsliga ut :rolleyes: med sina färgade ringar. Host host...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kapar tråden lite och efterfrågar dykare i prisklassen 5-9k (nypris) med grön bezel! Har redan ögonen på en combat sub men har hellre en utan siffror på urtavlan tror jag.

Ingen Orient, deras logo ser lite eh.. barnslig ut ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu äntligen har jag köpt en dykare till sonen!
Det blev en Orient Blue Ray.
Tänkte att den skulle se ganska fet ut till hans smala handleder.
Ca tusingen ny från Ebay.
Blir han biten och vill ha fler klockor så får han väl ta min Sumo. Då kan jag handla MM300 ;)
Tack för alla tips! :)
orient.jpg
 
Topp