• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyr 1675, vad har jag missat?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hittade den här Rolex GMT 1675 från 1977 med radial dial hos HQ Milton. Har jag missat något eller varför ligger den ute för 10,200 dollar?

http://www.hqmilton.com/watches/1977-rolex-gmt-1675-radial-dial

DSC07523_zpsljkvvkmm.jpg~original


DSC07527_zpsid9da1lb.jpg~original


DSC01557_zpsue6hzroj.jpg~original
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Radial i ganska bra skick. Kanske något smådyr då det ändå inte är topptoppskick.

Tänk också på att dollarn ökat mycket senaste året så mycket av tokeriet hänger ihop med det. Det drar upp priser generellt även i Sverige och Europa. Sen börjar det vara då pass tråkigt att allt som är halvbra eller bättre är skitdyrt. Köp medan ni fortfarande har råd! ;)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Radial i ganska bra skick. Kanske något smådyr då det ändå inte är topptoppskick.

Tänk också på att dollarn ökat mycket senaste året så mycket av tokeriet hänger ihop med det. Det drar upp priser generellt även i Sverige och Europa. Sen börjar det vara då pass tråkigt att allt som är halvbra eller bättre är skitdyrt. Köp medan ni fortfarande har råd! ;)

Är radial premium? Den är väl ganska tråkigt polerad också? Smådyr minst sagt :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är radial premium? Den är väl ganska tråkigt polerad också? Smådyr minst sagt :D
Radial är relativt rare och eftertraktad för att vara en matt tavla. Ganska så snygga också tycker jag.

Inte jätteilla polerad. De har inte mycket mer bevels -77. Denna är lite mjuk men knappast polerad jättemycket. Hade dollarn stått i 6,30 så hade väl priset ansetts helt ok.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Populariteten på dessa har gått upp senaste året även om jag själv tycker HQs pris är lite väl högt. Men det betyder ju heller inte att den säljer för det priset.

Gick en med box/papper för ca 93k på VRF i mars:
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1426178648

Box/papper i januari på VRF för 13,650 USD.
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1422489469

Har en själv med Box/papper. Tycker jag att den är värd den extra premium:en över en med "vanlig tavla"? Nej, men kommer nog vara glad den dagen jag väljer att avyttra den.

IMG_20150901_125034_zpstoz0ya1p.jpg
 
HQ Milton är väl fortfarande relativt prisvärt trots dollarn? Tycker framförallt priserna i Sverige har skenat. Kolla Luxery watches. Helt oseriösa priser de tar. Så fort en modell heter 5513 eller 1675 tar de minst 65000, trots kass skick som de köpt i Italien. Folk köper ändå... Det som är problemet och driver upp priserna, att man köper vad som helst för mycket pengar för man vet inte vad man ska titta efter utan går på rekommendationer.
 
Topp