• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dyr klocka på jobbet

Rockar denna på jobb! Sitter och knackar kod hela dagarna. Ingen som kommenterat ännu.
Så bara kör. Vad är meningen med att behålla den annars?

2B3AEECE-CEF5-4DAB-896D-EEF6D5B694CA.png

Självklart ska man bry sig om vad andra tycker, allt annat är ju larv. Vi vill ju som människor passa in och bli accepterade i olika sammanhang och då behöver man vara medveten om vilka signaler man sänder ut.

Sen innebär inte en dyr klocka per automatik att man inte blir accepterad, men man får nog räkna med att vissa kan döma på förhand... sånt här är känsligt i landet lagom. :)

Jag kände lite så med min första nya Omega (min förra AT) men ingen sa givetvis ett knyst. Efter det har jag på jobbet burit Speedy, PO och sedermera en Rolex Explorer. Kände lite så också med Rolex'en först, tänk om dom ser att jag har en Rolex? Då blir det snack. Men ingen sa givetvis ett knyst. Det går över snabbt och sen kopplar man av den biten helt. Klart man skall njuta av sina bästa klockor på jobbet. Jag har inga kundkontakter alls F2F, dom som har det får väl kanske tänka lite på vilka signaler det kan ge.
Känner igen mig väldigt väl i det du skriver @Stefan S ! Men ingen på jobbet lägger märke till klockor, i princip. Så det är bara att köra på skulle jag säga! Om någon märker, så är det troligen klockintresserade själva!

Kör både Rolex och vintage Omega på jobbet. De enda som kommenterar klockorna är eleverna och min kollega som också har ett intresse för klockor. Använd och njut av klockan, försök iaf :)

Jobbar mycket mot det kommunala så väljer att inte bära Rolex när jag jobbar. Där blir det istället Omega framöver. Någonstans måste man ju ändå dra gränsen.. ;)

Självklart ska man bry sig om vad andra tycker, allt annat är ju larv. Vi vill ju som människor passa in och bli accepterade i olika sammanhang och då behöver man vara medveten om vilka signaler man sänder ut.

Sen innebär inte en dyr klocka per automatik att man inte blir accepterad, men man får nog räkna med att vissa kan döma på förhand... sånt här är känsligt i landet lagom. :)

Instämmer i detta. Vill också lägga till att bara för att man inte får kommentarer om sin klocka innebär det inte att den nödvändigtvis passerar obemärkt.
Med detta sagt hoppas jag ändå att du känner att du kan använda klockan på jobbet, annars - kör långärmat! ;)

På mitt jobb får alla som bär en Apple Watch kommentarer och det är ett himla snack om vilka appar man ska ha.
Men det är absolut ingen som märker min Rolex (utom en av säljarna som har ett intresse).

[QUOTE="Personligen ser jag det inte som omöjligt att det finns (vänsterinriktade) lärare som mer än gärna skulle hitta en anledning att sätta ett lågt betyg på "Rolex-brackan".

Med detta vill jag säga att du skall vara medveten om att du är exponerad för andra personers godtycke, vilket ju betygssättning mer eller mindre är, och jag skulle i din situation vara försiktig, såvida dina betygsnivåer inte bekommer dig alls.[/QUOTE]

Låter som en konspirationsteori i mina öron. Lärare har aldrig kommenterat vad jag burit och skulle jag känna att jag blev orättvist bedömd har jag inga som helst problem med att argumentera för min sak.

Ja, skiter man totalt i vad andra tycker om allt, då är man ju inte så socialt slipad.

Flertalet har ingen aning om vilken klocka du bär. Har aldrig fått någon kommentar på min DJ i stål. Min DJ i tt har däremot väckt lite mer uppmärksamhet. Främst frågor om den är äkta.

Ja, skiter man totalt i vad andra tycker om allt, då är man ju inte så socialt slipad.
Man behöver inte vara socialt inkompetent bara för att man bär vilka kläder och vilken klocka man vill när man vill. Om man inte arbetar med samhällets mest utsatta så kan man nog bära det mesta utan att någon bryr sig och om kollegorna bryr sig eller klankar ner så bör man lära sig stå upp för sig själv.

Som sagt så kommer ingen notera det ändå,
Men även om det vore så så har jag svårt att se att det "skulle börja snackas" bland vuxna människor.

På min arbetsplats vet några om mitt intresse och har därför noterat när jag haft olika Rolex, omega osv men det är ju inte mer än "ny klocka? Snygg".

Sen skulle jag knappast bry mig om eventuellt snack ändå. Ryck bara på axlarna.
Det är så jäkla sant. Här om dagen frågade min kollega jag träffar dagligen och som vet om mitt intresse om jag köpt nåt nytt på senaste. Jag bar då min nyköpta 45mm Panna för 3e veckan på raken. Sa nej.

Äh. Ha din klocka på jobbet , 99% vet ändå inte vad du har på armen ändå och resten tycker nog bara det är kul. Har du en sjysst klocka som du gillar tycker jag du skall bära den så mycket du kan.

Tillbaka
Topp