Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan bara inte låta bli.Personligen ser jag det inte som omöjligt att det finns (vänsterinriktade) lärare som mer än gärna skulle hitta en anledning att sätta ett lågt betyg på "Rolex-brackan".
Känner igen mig väldigt väl i det du skriver @Stefan S ! Men ingen på jobbet lägger märke till klockor, i princip. Så det är bara att köra på skulle jag säga! Om någon märker, så är det troligen klockintresserade själva!Jag kände lite så med min första nya Omega (min förra AT) men ingen sa givetvis ett knyst. Efter det har jag på jobbet burit Speedy, PO och sedermera en Rolex Explorer. Kände lite så också med Rolex'en först, tänk om dom ser att jag har en Rolex? Då blir det snack. Men ingen sa givetvis ett knyst. Det går över snabbt och sen kopplar man av den biten helt. Klart man skall njuta av sina bästa klockor på jobbet. Jag har inga kundkontakter alls F2F, dom som har det får väl kanske tänka lite på vilka signaler det kan ge.
Självklart ska man bry sig om vad andra tycker, allt annat är ju larv. Vi vill ju som människor passa in och bli accepterade i olika sammanhang och då behöver man vara medveten om vilka signaler man sänder ut.
Sen innebär inte en dyr klocka per automatik att man inte blir accepterad, men man får nog räkna med att vissa kan döma på förhand... sånt här är känsligt i landet lagom.![]()
Med det resonemanget borde "Rolex-brackan" då även kunna höja sina betyg om läraren är högerinriktad. Då kanske det jämnar ut sig...Personligen ser jag det inte som omöjligt att det finns (vänsterinriktade) lärare som mer än gärna skulle hitta en anledning att sätta ett lågt betyg på "Rolex-brackan".
Kör den på högerarmen!Med det resonemanget borde "Rolex-brackan" då även kunna höja sina betyg om läraren är högerinriktad. Då kanske det jämnar ut sig...
![]()
Självklart ska man bry sig om vad andra tycker, allt annat är ju larv. Vi vill ju som människor passa in och bli accepterade i olika sammanhang och då behöver man vara medveten om vilka signaler man sänder ut.
Sen innebär inte en dyr klocka per automatik att man inte blir accepterad, men man får nog räkna med att vissa kan döma på förhand... sånt här är känsligt i landet lagom.![]()
Man behöver inte vara socialt inkompetent bara för att man bär vilka kläder och vilken klocka man vill när man vill. Om man inte arbetar med samhällets mest utsatta så kan man nog bära det mesta utan att någon bryr sig och om kollegorna bryr sig eller klankar ner så bör man lära sig stå upp för sig själv.Ja, skiter man totalt i vad andra tycker om allt, då är man ju inte så socialt slipad.
Vet du väl att alla i skolan är kommunister. Samma på alla tidningar och andra medier...Med det resonemanget borde "Rolex-brackan" då även kunna höja sina betyg om läraren är högerinriktad. Då kanske det jämnar ut sig...
![]()
Det är så jäkla sant. Här om dagen frågade min kollega jag träffar dagligen och som vet om mitt intresse om jag köpt nåt nytt på senaste. Jag bar då min nyköpta 45mm Panna för 3e veckan på raken. Sa nej.Som sagt så kommer ingen notera det ändå,
Men även om det vore så så har jag svårt att se att det "skulle börja snackas" bland vuxna människor.
På min arbetsplats vet några om mitt intresse och har därför noterat när jag haft olika Rolex, omega osv men det är ju inte mer än "ny klocka? Snygg".
Sen skulle jag knappast bry mig om eventuellt snack ändå. Ryck bara på axlarna.
Funderar folk lika när de kör in nya 1mkr SUVen på parkeringen?
Haha, ovetandes om detta skrev jag samma sak som du99% kommer inte ha en aning om vad du bär. Resterande är de som kommer uppskatta att du gör det.
Så länge du inte flashar och leder in samtalet på vad du har så är du ”home free”.
Nej, inte jag. Men den kostade bara 800 lax, kinesbilen.Ja, det tror jag nog, men det beror mycket på vart du bor och vad du arbetar med.