Tobias Eriksson
Guld
skiljer nog väldigt på vart man jobbar också samt den generella inkomsten på arbetsplatsen. Jag jobbar i mindre stad men sällan någon gör några tråkutspel mot såna saker, däremot kan folk reagera på människor som lite diskret försöker skryta om det de köper tex nya dyra bilar frekvent eller många dyra resor och där man lite sådär tjeckt försöker förminska det fast man egentligen bara vill prata om det. i övrigt har jag aldrig märkt av det men då är jag på en arbetsplats med endast tjänstemän som ligger över snittet i lön vilket kanske har en betydelse.@Kugghjul jag kan ibland tycka att du har lite märkliga idéer, men jag tror att du (tyvärr) har väldigt många poänger i dina resonemang i denna tråden.
"Verklighetens folk" är ena missunsamma och uppmärksamma jävlar. Vet inga som är så duktiga på att direkt hacka ned på den i lunchrummet som bytt bil, eller råkat nämna att den gjort/köpt något som är lite premium.
Lever man i ett sammanhang där man bara umgås med, och träffar, folk med liknande intressen så har man det nog enklare att ha "dyr" klocka.