• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyraste Seiko i respektive serie?

Skulle du köpa en Seiko för 50kkr?

  • Nej knappast, för dem pengarna köper jag andra märken som Rolex, Omega m,m!

    Röster: 39 53.4%
  • Ja absolut, man får så mycket mer för pengarna i Seiko respektive andra märken.

    Röster: 29 39.7%
  • Seiko är ett B-märke och kommer alltid att vara i mina ögon!

    Röster: 5 6.8%

  • Totala väljare
    73

ScubaKing

Audemars
Vilka är dem dyraste modellerna från Seiko i respektive serie:

* Grand Seiko
* Credor
* Spring Drive (är detta verkligen en egen serie eller endast typ av verk?)

Sedan är jag lite nyfiken på vilken som är den dyraste dykaren från Seiko samt dyraste modell i stål?

Tycker ni för övrigt Seiko är ett intressant märke även när det gäller dem dyrare modellerna, eller kommer Seiko alltid vara kopplat till lågbudget klockor enligt er?

FvMuaIM.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag kan inte så mycket om prisbilden på Seiko. Men när det kommer till frågeställningen "dyraste" så måste man nog först ställa sig frågan "dyraste modellen som jag kan köpa hos min svenska AD?" eller "dyraste modellen som de har tillverkat?" Det går ju att ta den sunkigaste modellen i utbudet och pynta skiten ur den med massiva diamanter om nu någon olje-trillionär vill ha det. Säger verkligen ett max-pris hos ett klockmärke något om den generella prisbilden?

Chrono24 har en vitgulds-GS för 180k.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt, hur långt är ett snöre? Dyraste dykarn är i alla fall SBGA031. Listar väl strax under 70 i Sverige.

För övrigt är det ju när man går upp i pris som SEIKO är som grymmast vilket inte är så ologiskt. En GS är aldrig fel och alltid sjukt prisvärd.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Några guld-GSar ^, även de riktigt prisvärda på runt $20000, högre i Sverige och lägre i Japan (såklart).
 

tissoter

Audemars
Kan vi inte lägga till billigaste i respektive kategori också? Det tror jag skulle vara kul och jämföra lite!
Yonsson du är Seikoman, kan du lösa :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan vi inte lägga till billigaste i respektive kategori också? Det tror jag skulle vara kul och jämföra lite!
Yonsson du är Seikoman, kan du lösa :)
Sitter ju inte inne på facit i huvudet, men
GS SBGX utan länk; typ 8-10'kr i Japan.
Credor: Finns säkert någon damklocka under 10'kr.
Springdrive: Tonfiskmodellen SBDB009 (ligger en sådan på K&S nu). Kostar i runda slängar 16'kr i Japan.
 

Smulan

Rolex
Fick svar från Klockmaster i Globen:

Vi har SRQ009 44950/ nu 31550
Vi har även SRQ013 44950/ nu 31550

Man blir svårt sugen :)
 

ScubaKing

Audemars
Är sjukt sugen på SBGA031 att ha som everyday beater, men det känns på tok för dyrt rent spontant med en Seiko för närmare 70 lax. Tycker 40 är för dyrt med :greedy:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är sjukt sugen på SBGA031 att ha som everyday beater, men det känns på tok för dyrt rent spontant med en Seiko för närmare 70 lax. Tycker 40 är för dyrt med :greedy:
Om inte Chrisse redan sålt sin så köp den. Det är billigt och du bör lätt få igen pengarna. Kanonklocka, speciellt i titan.

En Rolexdykare är för övrigt ännu dyrare och tveksamt bättre bortsett från storleken och spännet.
 
Topp