• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyrt mögel......

poormans

Rolex
Med orden "turning a brown hue" anspelar han på att det skulle vara ngt tropical över den och jacek & co brukar inte ha några "bargins" så den säljer säkert till någon som har mer pengar än koll

cheers
christian
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Modellen har ju rusat i pris och jag tror HQ Milton helt enkelt testar. Box och papper är ju förstås värt en del för samlare men ingen samlare är intresserad av den där urtavlan, ett köp förutsätter nästan att man redan sitter på en bra urtavla som man kan montera.


Hm.. varför har den märkningen "6262" på insidan av boettlocket. Vet ngn?

Nästan alla tidiga 6263/5 hade 6262-boettlock.
 

Whedda

Rolex
Med orden "turning a brown hue" anspelar han på att det skulle vara ngt tropical över den och jacek & co brukar inte ha några "bargins" så den säljer säkert till någon som har mer pengar än koll

cheers
christian

Den kommer garanterat inte säljas till det priset.

Hans förra Newman blev jag erbjuden till 11k USD under begärt pris... Och den var klart bättre men inte screwdown
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag gillade personligen möglet väldigt mycket men priset.. galet!
Å andra sidan är det ingen linjär kurva som representerar värde/ikonstatus, de riktigt eftertraktade objekten kommer fortsätta att dra i väg i pris ordentligt gissar jag, speciellt hos de etablerade säljarna.
 

poormans

Rolex
Den kommer garanterat inte säljas till det priset.

Hans förra Newman blev jag erbjuden till 11k USD under begärt pris... Och den var klart bättre men inte screwdown


menade inte att han nödvändigtvis får begärt pris men den säljer säkert för bra mkt mer än den är värd trots en dassig PN tavlan,

alla specialtavlor vare sig det är PN, milsub, omani eller stella, ska de ju vara helt felfria för att det ska gå och få premium för dem, de som är skadade är fruktansvärt svårsålda och av någon outgrundlig anledning tror ägarna/säljarna verkar tro att de ska få premium ändå

skillnaden är rätt stor bara på denna SUB PCG 5512'a med "glossy gilt 2 liner dial" den har en liten ring efter timvisaren som knappt syns när den är monterad men syns utan tvekan när plexit är borta och det gör ca 6-8k usd på priset

 
Topp