• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyrt med service/äkthetsintyg Rolex!?

Capeland

Cartier
Pledge Member
Köpte en Explorer II / 16570 i veckan och tänkte att det kan vara bra med koll på pris för äkthetsintyg mm.
Var inne på Rolex AD i Göteborg igår. (Finns bara en) och fick priser:

1: Service inkl polering ca 7500:- (Urmakaren måste titta på den)
2: Endast polering med byte av packningar/trycktest 3200:-
3: Äkthetsintyg 1800:-!!

Har egentligen inte behov av något, då jag fick garanti från handlaren där jag köpte, men kan alltid vara bra med svenskt intyg.
Är jag snål, eller tycket ni andra också att det är dyrt?
Ha det
Capeland
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Du har blivit blåst; kan det ha varit Bergströms du var på? Är inte säker men vill minnas att de har fått kritik tidigare om orimlig prissättning för ex. äkthetsintyg.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Bergströms var det. Fick bra bemötande, men enligt tjejen vid disken så hade de fått "order uppifrån" att höja priserna. Om ordern kom från Rolex eller ägarna till butiken framgick inte.
 
Jag betalade 1200:- på ROB.E i juni för en värdering på min Rolex 16618.

image.jpg
 

SenorE

Omega
Tog ut ett äkthetsintyg till min Rolex 16610 på Bergströms Ur i gbg i januari 2014, kostade då 800kr. Saftig höjning!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bergströms har ju ingen värderingsman. Alla deras priser upplever jag som godtyckliga. Kan inte påstå att jag har något förtroende för deras prissättning direkt.
 
Är det så att du behöver ett äkthetsintyg, är du osäker på klockan så är det ju kanske ett poäng att skaffa men så länge du är säker på klockan och inte ska sälja så behöver du väl inget? I vart fall inte nu... Är du är osäker på servicehistoria så skulle jag nog ha servat den i alla fall, då får du nog fort veta om det är något muffens med den också räknar jag med.
 
Kaplans tar 2% av värdet för en värdering/intyg, kanske kan vara något. Vet inte vad din är värd.

Whaaaaat. Även om man funderar på att sälja via dem? Står ingenting om pris på deras hemsida, och de nämnde inget när jag var där..?

Sa ju att jag hade för avsikt att sälja men att det berodde på utropspris..

Tror dom tar det för folk som bara vill ha värderingen, ska man sälja hos dom så bör det ju inte bli någon kostnad mer än deras provision förstås...
 

poormans

Rolex
lite kul att diverse AD's som bara säljer nytt gör värderingar av vintage samt äldre safirmodeller.

Misstänker starkt att de googlar typ kaplans, klocksnack, chrono24 och blocket, de har knappast någon branschlista som bilhandlarna hade förr.

Än värre blir det ju när de tar betalt men inte kan skilja äkta delar ifrån fake delar och tvärt om.
 
Topp