• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyrt "no-name" eller "doldis-märke"?

Ricrob

Patek
Tjupp?

Hittade detta strap på Blocket för en stund sedan. Inte för att jag är intresserad men jag blev bra nyfiken på vad det är för band? Ser ut som ett Hirsch men jag ser inget H på spännet. "Borstat i samma finish som Rolex" står det men ingen Rolex logga och mig veterligen gör väl inte Rolex egna band av den typen, eller?. Ngn som vet vad det är för ngt och är det så fina doningar som priset skvallrar om, eller är det en fuling?

http://www.blocket.se/goteborg/Black_Ca ... ?ca=11&w=3

46603C4F-EC5F-4380-ACA3-FE3DFF5CDC7D-11035-000017504FDFEF34_zps739aeee2.jpg


Som sagt, bara nyfiken...
 

Ricrob

Patek
yonsson skrev:
Anmäl till blocket, så granskar de åt dig :)
Tss.. De granskar inte ett jota, tyvärr.. Vet inte hur många ggr jag anmält solklara kopior och en del försvinner och andra inte. I detta fall är det heller ibte snack om kopia, utan jag bara undrade om det är ett band att känna till, eller om nissen försöker ockra, vilket inte är ett brott på Blocket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dyrt "no-name" eller "doldis-märke"?

Felaktig marknadsföring är det i alla fall. Påminner mig om den begagnade Seikon på tradera som legat uppe i tre rundor med ett pris på 3000:- nypriset är cirka 1200:- inkl frakt. :)
 

Ricrob

Patek
Ja, det luktar onekligen lyckosökare som använder sig av stackars Rolex fina namn.. ;)

En annan klassiker, som använder sig av ett ngt lägre stående varumärke men ändå hoppas på lyckan (och ngn annans olycka..)

12F0BBF3-7ADB-43B1-83BA-6F26884D6D01-11265-000017C226C93B7F_zps6e94e716.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Även Seikoannonserna, som det står "Sveriges lägsta priser" på, är cirka dubbla priset mot andra källor. Sjukt irriterande, då det säkerligen är många som går på det.
 
Topp