• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ebay

Azaz

Silver
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Jag har fått nys om en länk till en bulova på ebay men kan inte lägga bud på den då han inte skickar utanför Europa. Har ni några fiffiga lösningar på det?

Mvh

Antar att du i ditt första inlägg menar att han inte skickar utanför USA?
Jag har använt forwardtjänster med bra resultat flera gånger när jag köpt andra grejer (alltså inget klockrelaterat) från både USA och UK som endast skickats inrikes. Från USA har jag använt shipito och varit väldigt nöjd. Fraktkostnaderna blir ju lite dyrare men ibland letar man ju efter något som är svårt att hitta och då kan det vara värt den extra kostnaden.

Jag har gått runt det några ggr genom att jag skrivit in en amerikansk, eller tysk, adress som man behöver för att kunna lägga budet. Parallellet får man naturligtvis se till att säljaren accepterar att också skicka utanför landet. Sen får du vara beredd att betala lite mer än vad säljaren kräver eftersom denne förutsätter inrikes transport.
Ibland säger de okej, ibland får man inget svar, vilket väl får tolkas som ett nej. Har funkat för mig.

Har använt Shipito ett hundratal gånger. Har alltid funkat bra. Du väljer dessutom vilken frakt du kör på från USA till Sverige och sköter tulldeklarationen själv. Kör på det!

Tillbaka
Topp