• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

eBayfråga

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hej!

om det står i en eBay annons på eBay.co.uk "post to: GBT" alltså skickar bara till great brittain. Är det nåt bindande för säljaren i det?

jag mailade säljaren och frågade:

Only ship to UK? Im in sweden, you can't send it to me?
Thanks,
/Joakim

fick detta svar:

Hi,
Yes I'm happy to post to Sweden should you win, I'll get a quote if required.
Cheers Howard

Är det fritt fram för mig att buda nu eller är detta nåt gråland jag borde akta mig för?

tack!

Mvh Joakim
 

Guinness

Cartier
Ingenting bindande, bara att buda på för dig. Det som kan hända är att det blir ett påslag på fraktkostnader eftersom visad frakt är för kostnad inom GB. Själv gjort samma sak i flera fall och det har aldrig varit några problem.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Kom också ihåg att få den "quote" på fraktkostnaden han pratar om innan du budar så att du vet hur mycket frakten blir. Fraktkostnaden kan bli dyr och kan vara bra att räkna in i priset.

Edit: Tvåa på bollen igen :)
 

Guinness

Cartier
Jag fick betala 180£ i frakt på min 222a. Var så nöjd med köpet att jag inte ville ta striden om frakten men det var väldigt dyrt. Fick tillbaka 250 kr i efterhand men kostnaden för frakten slutade alltså på ca 1600 kr.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Men det löser man genom att be om en "quote" innan man budar? Eller om dom har sagt ett pris via meddelande kan man då hävda att det gäller?
 

KMS

Rolex
Jag har köpt både från Tyskland, Frankrike, England mm på det sättet. Aldrig stött på några poblem. Sen beror det väl på vad du köper. Köper du en dyrare klocka så blir det väl allt som oftast dyrare frakt=högre säkerhet. Skulle någon försöka dra till med ett alltför högt pris så är det väl bara att hävda att det är orimligt högt. Det värsta som kan hända är väl att du vägrar köp.
 
Topp