• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Ebel 18k roséguld cal 119. Prisbump2

Vicdoc

Omega
Pris
12000
Returpolicy
Om inkorrekt beskrivning
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Jag säljer en 18k roséguld Ebel från 50-talet (?) i otroligt fint skick. Den mäter ca 35,5-36 mm utan kronan som är signerad med en stjärna. Urverket är en automatisk cal 119 enligt auktionsverket. Över två dygn devierade den +11,7 s/dygn. Har bara mätt en gång dock. Klockan är servad hos urmakare 2018, och han var imponerad av det invändiga och utvändiga skicket som klockan är i. Klockan kommer med ett äkta 19mm alligatorband från Hirsch med tillhörande roséfärgat spänne. Hade lite problem att få av bandstiften så jag tog ett band med öppna ändar. Jag kunde inte bli klok på om det var någon typ av fasta bandstift eller ej. Tavlan är helt fri från skavanker och har en glossig karaktär. Även boetten är utan större skador, bara några hairlines. På baksidan finns några smärre repor iom öppning av boettlocket. Jag har inga bra metoder att få av baklocket utan att riskera repor, varför jag inte har tagit av det för fotografering. Hör av er om ni undrar något.

UdJouT1.jpg

t3WibV1.jpg

NlwzZSj.jpg


mQxnJy3.jpg
 
Senast ändrad:
Topp