• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ebel

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är också lite nyfiken på det märket.
När jag var i Wien för något år sedan var det massor av reklam överallt för Ebel. På vårt hotell fanns det Ebelklockor på display lite här och där.
Som tur är fanns det även smakfull reklam på baksidan av drinkmenyerna. ;)
5256753033_bd24b297be_b.jpg
 

Målarn

The Steak
daviden skrev:
Är också lite nyfiken på det märket.
När jag var i Wien för något år sedan var det massor av reklam överallt för Ebel. På vårt hotell fanns det Ebelklockor på display lite här och där.
Som tur är fanns det även smakfull reklam på baksidan av drinkmenyerna. ;)
5256753033_bd24b297be_b.jpg

:mrgreen: I see !!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ebel. Jag är lite kluven till märket, de har ett ganska tydligt formspråk sen 70-talet - på gott och ont. Deras laborerande med boettformer är väl inget nytt men det har för mig blivit deras kännetecken. Jag både gillar och ogillar deras modeller, själv har jag två pre-1970-klockor som jag kan leta fram och fota om någon är intresserad. Har sett en del i helguld som förtjänstklockor här i Sverige annars tycker jag det är ont om dem här. Deras President-modell från tidigt 60-tal letade jag efter en period, tyckte kaliber 059 med omvänt uppdrag var cool men jag hittade aldrig någon.

Ett relativt ungtmärke, firade 100 år förra året och still going strong. Såg att de stödde de allierade under 2:a världskriget med klockproduktion så det borde finnas en del militärur som cirkulerar...
 
Topp