• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eberhard & Co, vad tycker ni?

mglaum

Panerai
Hej,

Är intresserad av att veta mer om detta mer än 100 år gamla märke som har haft en relativ blyg närvaro i Sverige och på Klocksnack. Vad är det för klockor, vad tycker ni om dem, har dom haft en storhetsperiod och hur har märket förvaltats. Noterat att det kan sticka iväg om man letar efter vintage men dem samtida klockorna är i en väldigt rimlig prisklass. Till exempel föll jag själv för "8 jours" som kostar dryga 10 tkr begagnad, den ser förvisso väldigt hög ut. Hur som, är det vettiga ochh roliga klockor?
 

MånsT

Rolex
Inte särskilt insatt men känner till två modeller: dykaren Scafograf 300 och kronografen Contograf. Förstnämnda vann pris som "årets sportklocka" vid GPHG förra månaden. Kronografen är faktiskt ett snygg.

Eberhard-Scafograf-300-Baselworld-2016-1.jpg


Eberhard-Co-Contograf-Black-Camouflage-aBlogtoWatch-10.jpg


Basel-Eberhard-Contograf-X3.jpg
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Inte särskilt insatt men känner till två modeller: dykaren Scafograf 300 och kronografen Contograf. Förstnämnda vann pris som "årets sportklocka" vid GPHG förra månaden. Kronografen är faktiskt ett snygg.

Eberhard-Scafograf-300-Baselworld-2016-1.jpg


Eberhard-Co-Contograf-Black-Camouflage-aBlogtoWatch-10.jpg


Basel-Eberhard-Contograf-X3.jpg
Jag gillar dem! Hade lätt kunnat ha kronografen med röda sekundvisaren som jag rycker är riktigt snygg!

IMG_1039.PNG
 

Oniel

Panerai
En kompis till mig har en eberhart vanderbilt som är riktigt snygg! Ska se till att ta en bild och lägga ut nästa gång jag träffar honom :)
 

Bibbekatten

Breitling
Till kostym och vit skjorta är den oslagbar, man behöver ju inte alltid ha ngt som är över 40 cm Ø. Och nu har jag fått lära mig veckodagarna på italienska också, inte så illa.
 

Uhren

Breitling
Har precis köpt en Eberhard 4 Chrono Bellissimo (40 mm). Alltid önskat ha en sådan men aldrig blivit av. Kom på posten nu i fredags.

Älskar modellen och att den är ovanlig i Sverige. Rolex, Breitling, IWC, Panerai är snygga men bärs av de flesta som köper klocka i den prisklassen. Här får du en unik klocka som kostar ungefär som en Breitling. Mycket klocka för pengarna.

Kaliber: ETA 2894-2 med 53 juveler.
 

Bilagor

  • IMG_6097.JPG
    IMG_6097.JPG
    270.6 KB · Visningar: 57
  • IMG_6098.JPG
    IMG_6098.JPG
    231.4 KB · Visningar: 55
  • IMG_6099.JPG
    IMG_6099.JPG
    218.4 KB · Visningar: 48
  • IMG_6100.JPG
    IMG_6100.JPG
    189.1 KB · Visningar: 48
Senast ändrad:

Joakim

Sugen
2-Faktor
Har precis köpt en Eberhard 4 Chrono Bellissimo (40 mm). Alltid önskat ha en sådan men aldrig blivit av. Kom på posten nu i fredags.

Älskar modellen och att den är ovanlig i Sverige. Rolex, Breitling, IWC, Panerai är snygga men bärs av de flesta som köper klocka i den prisklassen. Här får du en unik klocka som kostar ungefär som en Breitling. Mycket klocka för pengarna.

Kaliber EB.251 ½” – ETA 2894-2
Kul och ovanlig, grattis!
 
Topp