• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eberhard Goldring från 60-talet - Ngn som vet ngt?

DrDre

Patek
Har spanat lite efter något tidstypiskt dressur från 60-talet. Stötte just på denna, en Eberhard Goldring på Ebay. Har handlat från säljaren tidigare. Han är lite av en masshandlare i bemärkelsen att han har inte jättekoll, och kränger rätt stora volymer av allt från billigt till Pateks. Dock pålitlig i bemärkelsen att det är äkta bilder och sakerna kommer fram etc.

Det enda jag vet om klockan är att den är automatisk och att den är 35mm i diameter. Är det ngn som vet ngt om den eller har några synpunkter? Tex vad kan det sitta för urverk i den och hur är det med möjligheten att hitta delar? Det är ett litet märke mellan 12 och 1, det är det enda jag noterar som defekt.

Alla förslag, kommentarer och vilda gissningar är välkomna.

6674639_1O8A2178.jpg


6674649_1O8A2187.jpg
 

Norra

Panerai
Allt jag vet är att den är jävligt snygg..! Sen är jag torsk för både 60-tal och art deco (speciellt i kombination). Är säljaren pålitlig så köp ba! :D
 
Topp