• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

denjohan

Rolex
Pledge Member
Det är säkert fler än jag här på forumet som utöver klocknördandet även är insnöad på olika EDC-kombos. Så jag tänkte att vi kunde ha en egen liten hörna där vi kan posta vad vi släpar runt på för dagen. Och först ut blir min något retrodoftande gå-och-bada-dump.

IMG_0558.JPG


Leopard sub-klon, iPod mini, A-Jayslurar, paracordarmband och Ray-Ban Clubmasters.
 

Rulle

Audemars
Det är säkert fler än jag här på forumet som utöver klocknördandet även är insnöad på olika EDC-kombos. Så jag tänkte att vi kunde ha en egen liten hörna där vi kan posta vad vi släpar runt på för dagen. Och först ut blir min något retrodoftande gå-och-bada-dump.

IMG_0558.JPG


Leopard sub-klon, iPod mini, A-Jayslurar, paracordarmband och Ray-Ban Clubmasters.
Seriöst.. sportar du en ipad mini varje dag ?
Jävla coolt ! Haha

Får ösa fram min gamla blåa !
Eller min U2 ipod
Sen e frågaan hur batterierna i dom är nuförtiden.. haha
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Seriöst.. sportar du en ipad mini varje dag ?
Jävla coolt ! Haha

Får ösa fram min gamla blåa !
Eller min U2 ipod
Sen e frågaan hur batterierna i dom är nuförtiden.. haha
Sommartid gör jag det, perfekt när man går och badar och man kan lämna den obevakad på stranden då det gör nada om någon mot alla odds vill stjäla den.
 

Rulle

Audemars
Sommartid gör jag det, perfekt när man går och badar och man kan lämna den obevakad på stranden då det gör nada om någon mot alla odds vill stjäla den.
Smart !!!
Sen är det ju inte så att det är kasst ljud i dom...

Dessa trådar är ju sjukt stora på dom amerikanska forumen där alla knivdårar håller till haha
 

SSL

Audemars
Jag undrade just var är alla knivar, ficklampor, fischer space pens, verktygssatser och vapen var... Det kan vara intressant att kolla på EDC's men blir fort tröttsamt när alla är "kittade" med samma saker bara för att...

Kan tänka mig att många tar bild och sen lämnar hälften hemma. Själv vill jag ha så lite som möjligt i fickorna. Men kul att kolla absolut.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Vet inte om det är så jävla mycket prepper i alla fall i mitt fall; jag är för mycket gammal scout och officer för att inte ha åtminstone ett minimum av verktyg (läs: fällkniv) på mig. Sen finns det gott om excesser i det här träsket med fôlk som har gear i fickorna som om de skulle ut på fyramånaderscamping under brinnande zombieapokalypsvärldskrig. Det är bara fånigt.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Seriöst.. sportar du en ipad mini varje dag ?
Jävla coolt ! Haha

Får ösa fram min gamla blåa !
Eller min U2 ipod
Sen e frågaan hur batterierna i dom är nuförtiden.. haha
Det är säkert fler än jag här på forumet som utöver klocknördandet även är insnöad på olika EDC-kombos. Så jag tänkte att vi kunde ha en egen liten hörna där vi kan posta vad vi släpar runt på för dagen. Och först ut blir min något retrodoftande gå-och-bada-dump.

IMG_0558.JPG


Leopard sub-klon, iPod mini, A-Jayslurar, paracordarmband och Ray-Ban Clubmasters.
Vet inte om du bara skrev fel eller tänkte fel, men observera fetmarkerat.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Det är säkert fler än jag här på forumet som utöver klocknördandet även är insnöad på olika EDC-kombos. Så jag tänkte att vi kunde ha en egen liten hörna där vi kan posta vad vi släpar runt på för dagen. Och först ut blir min något retrodoftande gå-och-bada-dump.

IMG_0558.JPG


Leopard sub-klon, iPod mini, A-Jayslurar, paracordarmband och Ray-Ban Clubmasters.
Vart hittade du ditt para?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Vet inte om det är så jävla mycket prepper i alla fall i mitt fall; jag är för mycket gammal scout och officer för att inte ha åtminstone ett minimum av verktyg (läs: fällkniv) på mig. Sen finns det gott om excesser i det här träsket med fôlk som har gear i fickorna som om de skulle ut på fyramånaderscamping under brinnande zombieapokalypsvärldskrig. Det är bara fånigt.
Tycker det kan vara kul att kolla på EDC-preppare, blir bara så jäkla tradigt när det är samma upplägg 90% av gångerna. Ibland känns det mest som ett perfekt matchat stilleben för att sen skippa hälften av upplägget som @SSL skrev.

Jag gissar att det blir lite mer sansat inom Sverige, lite mer intressant för min del :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kul initiativ! Jag gör något så kontroversiellt så jag postar flera bilder istället för allt samlat på en bild. Har nyligen åkt på edc sjukan så jag har lite gott på väg in. Bl.a en leatherman juice s2, och två victorinox alox lim ed (2016 och 17) samt några fler ficklampor i miniformat.
DSC_0015.jpg
DSC_0018.jpg
DSC_0021.jpg


En keysmart på första bilden.
 
Senast ändrad:

SSL

Audemars
Kul initiativ! Jag gör något så kontroversiellt så jag postar flera bilder istället för allt samlat på en bild. Har nyligen åkt på edc sjukan så jag har liet gott på väg in. Bl.a en leatherman juice s2, och två victorinox alox lim ed (2016 och 17) samt några fler ficklampor i miniformat.
DSC_0015.jpg
DSC_0018.jpg
DSC_0021.jpg


En keysmart på första bilden.

Alox har jag i jobbet. Olight S10 hemma, S20 på jobbet. Bra val av prylar och märken.
 
Topp