• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Edox Delfin, Sandoz Oltrashock

240snusit

Silver
Pris
12345
Returpolicy
Ej retur men om något ej skulle stämma/något går fel i postgången kommer jag göra mitt yttersta för att ställa allt rätt.
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_3836.jpeg
IMG_3837.jpeg
IMG_3838.jpeg
IMG_3839.jpeg
IMG_3840.jpeg

Pris: 1400kr.

Edox Delfin från sent 60/tidigt 70-tal. Har ett 21 stenars ETA-verk med quick set date som håller tiden helt okej; värdena på denna när man sätter den i timegrapher är bra men den skulle må bra av en enkel ruckning för att få optimal gång, men annars i helt fungerande och användbart skick. Kommer på ett äkta Corfam band i mjuk och bärbart skick; spännet är lite unikt då bandet inte har ”hål” utan man kan justera det helt fritt och ”klämmer” åt där man vill ha det. Det kan ta några gånger in man får in snitsen att öppna/stänga bandet, men det är väldigt trevligt när man väl lärt sig. Observera: bandet är den kortare modellen, så total maxlängd på band+klocka är 22,2cm totalt.

Diameter (utan krona): 36mm
Bandbredd: 18mm
Lug-to-lug: 39,5mm
IMG_3841.jpeg
IMG_3842.jpeg
IMG_3843.jpeg
IMG_3844.jpeg

Pris: 1100kr

Sandoz Oltrashock från 1970-tal. Har en intressant lösning för extra stötsäkerhet som liknar det Zenith Defy-serien använder fast ”stöt ringen” runt verket är tillverkad av koppar. Håller tiden helt okej men skulle också behöva ruckas för att få bästa gång; verket har quick set date (på detta verk så är position 1 när man drar ut kronan tidställning, position 2 quick set; dvs omvänt av vad ”vanliga” verk brukar ha det). Bärs stort med fin texturerad tavla; visarna är original men blivit svartnade med tiden. Kommer på ett äkta Corfam band; har lätt slitage men med viss försiktighet i bärbart skick.

Diameter: 36,5mm
Bandbredd: 18,5mm
Lug-to-lug: 43mm
IMG_3845.jpeg
IMG_3847.jpeg

SÅLD Pris: 500kr

Exzona dykare från 70-tal. Väldigt solid och tung boett för storleken. Håller tiden bra för sin ålder och verket har quick set date. En del av lumen i timvisarn har flugit ur, annars i helt okej skick. Kommer head only för jag har inga passande springbars/band för denna. 25 stenars ETA verk.

Bredd: 38mm
Bandbredd: 23mm
Lug-to-lug: 39mm

IMG_3848.jpeg
IMG_3850.jpeg

SÅLD Pris: 300kr

Enkel men trevligt 40-tals ur som håller tiden okej för sin ålder. Helstål. Kommer head only.

Mått: 33mm
Bandbredd: 18mm
Lug-to-lug: 41mm

RENOVATIONSOBJEKT:

Dessa tre är renovationsobjekt och priset är därefter. Jag vet inte exakt alla fel med dessa men jag har försökt beskriva mina observationer så bra jag kan.
IMG_3852.jpeg

SÅLD Pris: 250kr

Lagonda Världsmästare, 34mm utan krona. Fjädern är fullt uppdragen; när man blåser igång balanshjulet så går sekundvisaren ett varv men stannar alltid i samma position. Löst smutskorn på tavlan, annars bra skick estetiskt. Verket känns lite löst i boetten.

IMG_3853.jpeg

SÅLD Pris: 250kr

Tissot Seastar, visarna kan inte ställas eller dra upp fjädern med kronan, okänt fel. Fin tavla under repigt akrylglas. 34mm utan krona.
IMG_3854.jpeg

SÅLD Pris: 350kr

Automatiskt ETA verk i som fjädern behöver bytas. Visarna är väldigt svåra att ställa. 37mm utan krona, helstål ursprungligen 20ATM WR boett.

Jag är öppen för paketpriser och deals men ej retur på dessa i annonsen. Jag är tyvärr inte öppen för byten denna gång utan har prissatt dessa för att gå för jag behöver finansiera ett litet klockköp. Köparen betalar önskad frakt eller kan hämtas F2F i Stockholmstrakten. Skulle något gå fel i postgången kommer jag göra mitt yttersta för att ställa allt rätt.

Tack KS för grymt forum och annonsplats!

Bilagor

• IMG_3851.jpeg
    IMG_3851.jpeg
    675.2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp