• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter 25 år utan klocka

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Kul att du gjorde valet att införskaffa dig en klocka, det är aldrig för sent!

Hade inte sätt den klocka tidigare så det var kul med något nytt :) Verkade vara bra tryck i lumen med ;)
 

ulli

Omega
2-Faktor
Som MÖP och klockintresserad är detta en klocka vars historia som tilltalar mig mycket! Har tittat lite efter en IWC Mark XVI men den här känns mer "original" Fliegeruhr!
Vad sitter det för urverk i den och hur är det med service i Sverige?
 
Som MÖP och klockintresserad är detta en klocka vars historia som tilltalar mig mycket! Har tittat lite efter en IWC Mark XVI men den här känns mer "original" Fliegeruhr!
Vad sitter det för urverk i den och hur är det med service i Sverige?

Urverket är ett Laco 04 vilket betyder att det är ett ETA 2804.2 (https://shop.laco.de/en/FAQ.html?coID=5570)
Vet tyvär inte om Laco moddat det på något sätt.

Service i Sverige är jag osäker på. Har hela tiden tänkt mig att service får ske genom att skicka klockan till Tyskland. Men om någon känner till något ställe i Sverigesom servar denna klocka så hojta gärna till.

Tack alla för ett varmt välkomnande.
 
Topp