• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter 6 månaders väntan, äntligen paketöppning!

Coromo

Omega
Då var det dags för en ny paketöppningstråd.
Efter att jag såg lite förhandsbilder på klockan för ca 6 månader sedan så lade jag in min förhandsbeställning på klockan som då ännu inte var släppt, tyvärr så blev det försenad ett par gånger men nu är den här!

Klockan är en Lüm tec M69 och är köpt direkt ifrån lüm-tec i USA. Förutom att klockan var försenad så har allt fungerat klockrent. När klockan väl hade haft release så tog det enbart 2 dagar att få klockan vilket är helt klart godkänt!
Jag har haft lite kontakt med ägaren då jag ville ha klockans pris nedskrivet för att få mindre moms/tull sen ville jag välja serienummer samt att jag ville ha ett annat läderband istället för original och det var inga problem överhuvudtaget för dom att fixa.
Han är även mycket aktiv på deras officiella forum och brukar alltid ta sig tid på att svara på alla frågor vilket gör att man kan vara med och ge input direkt till tillverkaren under deras process att ta fram en ny modell.

Lite info om klockan kopierat ifrån Lüm-tec:s hemsida.

44mm width excluding crown
24mm lug width
14.5mm thick
316L stainless steel
Brushed finish
CNC cut through and back filled anti-reflective matte black dial with MDV technology
Sapphire crystal with double side clear anti-reflective coating
Screw lock crown with double diamond sealing system
Threaded sapphire caseback
300 meters/990 ft. water resistance
Black leather strap. 24/22 size
Custom molded anti-static rubber strap. 24/22 size (new style)
316L stainless steel bracelet (new style)
Extra springbars included for fitting other straps
Ultra precision tuned 28,800 BPH Miyota 9015 Japan automatic movement
Limited numbered series of 175

Och nu till det som alla vill se, bilderna:
Ett stycke låda


Ytterlåda


Mycket fin innerlåda i trä


Vad finns då i lådan....?





Just nu finns faktiskt min Orient där i eftersom jag var tvungen att sätta på mig den Lüm-tec:en direkt när fedex hade varit på jobbet och levererat den. :)


Här är en bild på klockan alla har väntat på!


Låda, klocka, länk, gummi, extra bandstift och lite smått och gott som följde med.


Klockan på länk


Lite måste jag få leka nu när jag skaffat min första dykare


Wristshot


Och sist men inte minst är det ett Lumeshot vilket är obligatoriskt när det är Lüm-tec vi pratar om
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker modellen är riktigt snygg, men jisses vad stor den ser ut att vara. Vad har herrn för storlek på lemmen om man får fråga?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Like, like, like...åttonde bilden avgjorde saken, ett stort GRATTIS till än mycket snygg och trevlig klocka!
 
Topp