• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter mycket klagomål..

Ministern

Founder
2-Faktor
Har jag ändrat tillbaka. Vad säger ni, är detta snyggare?



17D49C6D-C75F-4344-8AE6-0AFB141E2A74-486-00000159132DCD9A.jpg


55B1018B-A1D2-4300-8D8B-3CB50D3FEC49-486-000001592470E0C4.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ja, men det betyder inte att det är idealet... lite för blingigt imho, testa ett slätt bonetti eller nåt exotiskt djur?
 

Ricrob

Patek
JA! Jag köper ditt resonemang om att länken i 18k är mjuk och slits, vilket man såklart vill begränsa men i övrigt är det en ren och skär styggelse att ersätta den länken med ett snöre!
 

Kson

Patek
2-Faktor
Så otroligt nice! Mycket bättre med länk gillar nato med fast på denna ska det vara länk!!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Har jag ändrat tillbaka. Vad säger ni, är detta snyggare?

Meh, ALLA kör ju sina guldklockor på länk...jag trodde inte du gjorde som ALLA...... :lol:

= släng tillbaka natot på den.
 

Målarn

The Steak
Aah nu mår mina ögon bra igen :D!! Tack för du tog bort natot, såååå mycket snyggare med guldlänken på :cool: :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så här ska det se ut:



Landade idag. Av med djurhud, på med bagageband. Easy peasy! :D
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356196434.526845.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356196434.526845.jpg
    63.5 KB · Visningar: 678

Fred72

Cartier
Rolex vet alltid bäst, kom den med länk så kör på det, har själv provat alla möjliga kombinationer men alltid kommit tillbaka till länken innan dagen varit slut.
//Freddan
 
Wow, Denke ! Det där är en klockren fullträff ! Tänk att en Rolex kan bli så snygg om man bara gör sig av med länken och sätter på ett svart NATO istället. Tummen upp för den kombinationen. :)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Orginallänk är mitt val helt klart eller något brunt original skinnband ...

jag tillhör tydligen några av de få som hatar nato-band.. ser billigt ut jämfört med de ofta exklusiva klockorna och förstör boetterna
efter några års användning.. har sett MÅNGA exempel på klockor från 50-60 talet som var med om förra svängen detta otyg var populärt.. de flesta med ett svagt rutmönster inbränt på baklocket i hela bandets bredd och det går oftast inte ens att polera bort då det sitter djupare än den text som man vill ha kvar.men kanske man använder annat material nu än på den tiden.. nåväl.. kommer inte att montera nato på någon klocka överhuvudtaget.......
 

Ministern

Founder
2-Faktor
antikmartin skrev:
Orginallänk är mitt val helt klart eller något brunt original skinnband ...

jag tillhör tydligen några av de få som hatar nato-band.. ser billigt ut jämfört med de ofta exklusiva klockorna och förstör boetterna
efter några års användning.. har sett MÅNGA exempel på klockor från 50-60 talet som var med om förra svängen detta otyg var populärt.. de flesta med ett svagt rutmönster inbränt på baklocket i hela bandets bredd och det går oftast inte ens att polera bort då det sitter djupare än den text som man vill ha kvar.men kanske man använder annat material nu än på den tiden.. nåväl.. kommer inte att montera nato på någon klocka överhuvudtaget.......


Nu blir jag nyfiken! Har det där otyget varit populärt förut?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Nu blir jag nyfiken! Har det där otyget varit populärt förut?
Knasiga militärer i England som envisades med skiten på 70-talet. Ännu värre med dessa baklock var att de hade ful gravyr så nylonmönstret gjorde inte allför mycket skada. ;)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Han tänker på Perlon banden, som är stenhårda. Undersköterskan kan gärna göra ett utlåtande på om hans Naton sliter på de klockor han sportar, för han kör alltid nato! (kanske för han är en hård norrlänning!)
 
Topp