• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterfrågar tips och info om denna Tissot PR-516 Automatic Seastar

Tammias

Basic
Min far gick nyligen bort. Denna var en av de klockor han lämnade efter sig, och jag tror han haft den när jag var liten, så den är viktig för mig.

Nu tänkte jag göra iordningen den så gott jag kan och använda den.

Jag har via FB tidigare idag fått veta att det är akrylglas, och jag har beställt Polywatch för att slipa. Jag har även beställt ett nytt armband då det här på bilden inte känns som det hör till klockan (?)

Är det någon har mer info, ålder, tips på vad jag kan göra mer tar jag tacksamt emot det :) Jag har inte hittat någon i samma utförande när jag sökt.
Den verkar ticka på fint förresten, men jag har bara testat något dygn än.

20240409-IMG_0359.jpg 20240409-IMG_0362.jpg

Gissar att det är något liknande denna?

Kan det vara caliber 786-1?
Har klockan legat länge utan service skulle jag också rekommendera en översyn. Även om klockan tickar och håller tiden riskerar intorkade oljor göra onormalt högt slitage på urverket om du inte gör en service.

Senast ändrad:
Tack för svar. Vad tror ni en service skulle gå på? Jag har kikat lite på hemsidan hos min närmaste urmakare men de har inte priser ute (för att det variera antar jag). Men det vore bra att ha ett ungefärligt hum i alla fall ;)

Tack för svar. Vad tror ni en service skulle gå på? Jag har kikat lite på hemsidan hos min närmaste urmakare men de har inte priser ute (för att det variera antar jag). Men det vore bra att ha ett ungefärligt hum i alla fall ;)
Det beror helt på vad som behöver åtgärdas. Lämna in den och be om ett kostnadsförslag.

Tillbaka
Topp