• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

klockodile

Dundee
2-Faktor
HÀr kan vi som insett storheten i österns flaggskepp posta vÄra bilder och funderingar.
Observera, endast bilder pÄ egna klockor.
Ja, syftet Àr att fÄ till en klubb för inbördes beundran och buksvÄgerskap.
Min SBGA127 KOMMER ALDRIG FÅ LÄMNA MIG!!
DSC_0113-01.jpeg

NÄgra fler GS med blÄ tavla hÀromkring?!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Mkt bra!!!!!
Jag Àger ingen GS i skrivandets stund, men postar egna bilder pÄ de som fÄtt lÀmna. GS Àr verkligen i en klass för sig, och hoppas alla nÄgon gÄng fÄr möjlighet att provköra dessa.

Min första GS var en sbga029, otroligt bra pÄ alla vis. Men önskade dÄ och dÄ att jag kört pÄ sbga031 i titan ist



Sedan var det dags för den limiterade sbgm029, underbara fÀrger med blÄ tavla och guldfÀrgad GMT-visare





BlÄtt Àr snyggt, definitivt, men villa ÀndÄ testa den svarta/brunaktiga tavlan sbgm001 sÄ fick bli en sÄn



Sen var det dags för dykaren i titan, sbga031, sagolikt, men ni vet hur det Àr nÀr man suktat efter nÄgot för mkt.. skön klocka absolut, men jag Àr velig. Bar den mkt, men sÄlde ÀndÄ till slut.



Sen efter detta har jag haft ytterligare en sbgm029 och sbgm001.
Nu letar jag efter nÀsta GS.. möjligen blir det nÄgon av ovanstÄende igen.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Mkt bra!!!!!
Jag Àger ingen GS i skrivandets stund, men postar egna bilder pÄ de som fÄtt lÀmna. GS Àr verkligen i en klass för sig, och hoppas alla nÄgon gÄng fÄr möjlighet att provköra dessa.

Min första GS var en sbga029, otroligt bra pÄ alla vis. Men önskade dÄ och dÄ att jag kört pÄ sbga031 i titan ist



Sedan var det dags för den limiterade sbgm029, underbara fÀrger med blÄ tavla och guldfÀrgad GMT-visare





BlÄtt Àr snyggt, definitivt, men villa ÀndÄ testa den svarta/brunaktiga tavlan sbgm001 sÄ fick bli en sÄn



Sen var det dags för dykaren i titan, sbga031, sagolikt, men ni vet hur det Àr nÀr man suktat efter nÄgot för mkt.. skön klocka absolut, men jag Àr velig. Bar den mkt, men sÄlde ÀndÄ till slut.



Sen efter detta har jag haft ytterligare en sbgm029 och sbgm001.
Nu letar jag efter nÀsta GS.. möjligen blir det nÄgon av ovanstÄende igen.

VÀldigt sugen pÄ en SBGA029/31, men Àr det nÄgon skillnad i utseende och vikt eller annat mellan stÄl och titan? Förutom att titan Àr reptÄligare dÄ :)
 

JesperO

Rolex
HÀr kan vi som insett storheten i österns flaggskepp posta vÄra bilder och funderingar.
Observera, endast bilder pÄ egna klockor.
Ja, syftet Àr att fÄ till en klubb för inbördes beundran och buksvÄgerskap.
Min SBGA127 KOMMER ALDRIG FÅ LÄMNA MIG!!
DSC_0113-01.jpeg

NÄgra fler GS med blÄ tavla hÀromkring?!

Bra dÀr!! En sÄdan hÀr trÄd behövs!!
OnT har en gammelGS med mörkt blÄ tavla...hoppas jag fÄr vara med och leka...
7A48737A-8E60-468A-B0C1-411249723024-14342-00000E2171481111_zps997f9ce2.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Har bara Àgt en GS, den ovanliga SBGR011 som tillverkades för att fira 40 Är som tillverkare.
En rolig detalj med just denna klocka var att det var nr 40(!) av 1000 tillverkade.
image-jpg.42930

image-jpg.42931

En av fÄ klockor jag i efterhand Ängrat att jag sÄlde..
Det kommer garanterat bli GS för mig framöver, förmodligen vintage (sÄklart) :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förra Äret jobbade jag mig igenom dessa (samtliga sÄlda):
image.jpeg

SBGM001

image.jpeg

SBGX117

image.jpeg

SBGV009

I Är har det varit lite torrt pÄ GS-fronten:
image.jpeg

SBGA127 (sÄld)

Just nu:
image.jpeg
image.jpeg

Just nu har jag bara denna; 43999 aka Self Dater frÄn 1964, första GSen med datum.
 
Senast Àndrad:

Bosse

Friends of KS
Förra Äret jobbade jag mig igenom dessa (samtliga sÄlda):
image.jpeg

SBGM001

image.jpeg

SBGX115

image.jpeg

SBGV009

I Är har det varit lite torrt pÄ GS-fronten:
image.jpeg

SBGA127 (sÄld)

Just nu:
image.jpeg
image.jpeg

Just nu har jag bara denna; 43999 aka Self Dater frÄn 1964, första GSen med datum.
Host! Hr. Y
Bild nummer 2 uppifrÄn Àr en, ja vad var det nu det var? :)
LedtrÄd: +2 :happyhappy:

//Bosse
 

Bosse

Friends of KS
Ny dag nya möjligheter
FortsÀtter med nÀsta GS som har varit i min Àgo, men fÄtt lÀmna: SBGX117:

P2140331.jpg


Inget fel pÄ den, tvÀrtom, men jag och quartz gÄr bara inte i "takt".
En detalj som visar GS kvaliteten Àr indexen, inget "fusk" med Àdelmetall eller Rhodium belÀggning, "bara" polerat rostfritt som det gnistra om. Indexen pÄ MM300 som isig Àr rÀtt ok ser döda ut i jÀmförelse med denna, om Seiko hade haft vÀnligheten att utrusta med ett 9S eller 9R verk aldrig fÄtt lÀmna.

//Bosse

//Bosse
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ny dag nya möjligheter
FortsÀtter med nÀsta GS som har varit i min Àgo, men fÄtt lÀmna: SBGX117:

P2140331.jpg


Inget fel pÄ den, tvÀrtom, men jag och quartz gÄr bara inte i "takt".
En detalj som visar GS kvaliteten Àr indexen, inget "fusk" med Àdelmetall eller Rhodium belÀggning, "bara" polerat rostfritt som det gnistra om. Indexen pÄ MM300 som isig Àr rÀtt ok ser döda ut i jÀmförelse med denna, om Seiko hade haft vÀnligheten att utrusta med ett 9S eller 9R verk aldrig fÄtt lÀmna.

//Bosse

//Bosse
image.jpeg
image.jpeg

Kompletterar med tvÄ bilder och konstaterar att vi som vanligt har motsatsÄsikter. :D
Kvarts var ju det bÀsta med denna. Finns inget att gnÀlla pÄ förutom tjockleken pÄ lÄset. De borstade visarna i kombination med nippleindex och matt tavla Àr en riktigt lyckad kombo. Titan 2017?
 
Topp