• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlyser bilder på subC och gmtC..

Wi

NLA
2-Faktor
..med olika band-kombinationer. Jag älskar länken på min 114070 men gillar variation. Har googlat lite bilder och är inte speciellt imponerad, ser gärna era bilder. Någon som hittat en schysst setup?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Vad är 114070 för modell?;)

Ultra-rare ;)
Lite snabb på tangenterna..

Tack vaniljglass
Såg riktigt bra ut på singulars camo, kul att jag själv har ett sådant. Lädernato såg också bra ut, men de övriga tycker jag ser för platta ut, nästan lite mesiga på maxicase. Har du testat med gummi? Isofrane blir snyggt!

Fina bilder puonti men fel tråd ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Slänger in några på min BLNR :)

ca3c06b6bda811e3abe112bbcb4e2daa_8.jpg


dfb826f8c31811e3bf010002c9db9d36_8.jpg


dagens2.jpg

Många olika bandkombos där! Snyggt!
Ultra-rare ;)
Lite snabb på tangenterna..

Tack vaniljglass
Såg riktigt bra ut på singulars camo, kul att jag själv har ett sådant. Lädernato såg också bra ut, men de övriga tycker jag ser för platta ut, nästan lite mesiga på maxicase. Har du testat med gummi? Isofrane blir snyggt!

Tycker att det grå och det gröna funkar jättebra.

Camot funkar bäst när man klippt av "flärpen", vilket jag inte hade gjort på bilden
Ett annat alternativ är att köra zulu (inte 5-ringars), om man vill ha ett lite biffigare band.

Isofrane är inte riktigt min grej, men naggge kör ett vanligt bonetto tillsammans med ändlänkar från david, och det funkar grymt bra.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tycker att det grå och det gröna funkar jättebra.

Camot funkar bäst när man klippt av "flärpen", vilket jag inte hade gjort på bilden
Ett annat alternativ är att köra zulu (inte 5-ringars), om man vill ha ett lite biffigare band.

Isofrane är inte riktigt min grej, men naggge kör ett vanligt bonetto tillsammans med ändlänkar från david, och det funkar grymt bra.

Ja, utan flärpen blir oftast snyggast, klockan blir inte så hög då. Jag tror zulu blir riktigt bra till min sub. Har du sett något zulu som har rektangulära keepers och spänne istället för de vanliga runda?

Låter rätt så ballt med gummi och ändlänkar! naggge kan du bidra med lite bilder?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jävligt ballt med ändlänkarna måste jag säga. Hur fungerar dessa, pillar man bara dit de så att de sitter fast mellan boetten och bandet? Sitter de fast ordentligt eller vickar de?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jävligt ballt med ändlänkarna måste jag säga. Hur fungerar dessa, pillar man bara dit de så att de sitter fast mellan boetten och bandet? Sitter de fast ordentligt eller vickar de?

De sitter fast.
Men det var pilligt att få dit dem och armbandet får inte vara för tjockt, typ Max 4mm. Man sätter först dit ändlänken, den ligger löst. Sen med våld sätter man fast armbandet som vanligt. Armbandet och sprinten håller fast ändlänken.
 

Wi

NLA
2-Faktor
De sitter fast.
Men det var pilligt att få dit dem och armbandet får inte vara för tjockt, typ Max 4mm. Man sätter först dit ändlänken, den ligger löst. Sen med våld sätter man fast armbandet som vanligt. Armbandet och sprinten håller fast ändlänken.


Låter lite småjobbigt, men kanske värt det. Ska man ha läder till suben blir det utan tvekan ändlänkar till
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Har också letat utan resultat men skulle gärna vilja se en subC på brunt lädernato, någon?
Annars är rubberB jäkligt snyggt tycker jag.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har också letat utan resultat men skulle gärna vilja se en subC på brunt lädernato, någon?
Annars är rubberB jäkligt snyggt tycker jag.


Det kan jag ordna i morgon förhoppningsvis. Ska testa lite nato och gummi, varav ett nato är ljusbrunt läder.
RubberB är snyggt, men dyrt. Vill testa innan ev. beställning
 

naggge

Panerai
Ja, utan flärpen blir oftast snyggast, klockan blir inte så hög då. Jag tror zulu blir riktigt bra till min sub. Har du sett något zulu som har rektangulära keepers och spänne istället för de vanliga runda?

Låter rätt så ballt med gummi och ändlänkar! naggge kan du bidra med lite bilder?
Sent ska syndaren vakna. Här kommer några få bilder i alla fall. Bjuder på lite annat än bara bonettot också.
image.jpg
image.jpg
image.jpg


image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klämde på chrisses gulddaytona med rubber b. Måste säga att jag blev impad av gummit. Originalspänne förhöjer dessutom alltid känslan.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Riktigt sugen på att köra ett RubberB på min GMT, gillar det nya som inte använder viklåset. Är det någon som har testat det?
 
Topp