• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlysning: Hur många har handlat av Eorologi?

Wi

NLA
2-Faktor
Hur många här inne har handlat av den italienska handlaren Eorologi?
Var du nöjd eller missnöjd med köpet?

Anledningen till frågan och efterlysningen är för att se om fler än jag och Bauuer råkat ut för felaktiga objektbeskrivningar som lett till omedelbara servicekostnader. Eller om vi helt enkelt hade otur.

I mitt fall kostade det mig totalt 6900 sek och jag fick dåligt bemötande. Mitt omdöme finns att läsa här:
https://klocksnack.se/threads/chron...eferenser-av-handlare.9825/page-2#post-173284
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Var det den du lämnade in under eventet Wii?
Enormt tråkiga pengar med vetskapen om att det inte skulle vart aktuellt... Lider med dig.
 
  • Like
Reactions: Wii

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag har inte handlat av Eorologi men varit sugen då de haft några intressanta objekt inne men det här var ju helt klart spiken i kistan för dem. Skittråkigt för dig, lider verkligen med dig... :(
 
  • Like
Reactions: Wii

Compiss

Patek
2-Faktor
Gud vad trött man blir.

När en sån säljare jävlas, så ska man alltid hota med att kontakta chrono24 samt skriva om det på varenda forum du kommer åt.
Tyvärr är chrono24 extrem säljvänligt och de är i princip omöjliga att ha och göra med. Chrono24 drivs av många av handlarna där enligt utsago från en handlare jag haft kontakt med.

Att de är trusted innebär inte ett smack i verkligheten då det inte är lätt att bli av med det.

Bättre att informera på olika forum och se till att det blir sökbart på tex Google.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Fruktansvärt tråkigt att du råkat ut för detta, det tar så mycket energi och pengar! Väldigt bra att du informerar och "räddar" någon annan!


Sent from the future
 
  • Like
Reactions: Wii

Axiom

Panerai
2-Faktor
Som Wii skriver råkade även jag ut för en nästan identisk situation. Löfte om nyservat fast den var i akut behov av service. Säljaren menade också att klockan kan behöva gå in sig efter service, väljer att poängtera här att den fortade sig 3 min/dygn.. Efter hjälp och råd från folk på forumet här (Tack!) samt uppmätt amplitud som bevis lyckades jag få tillbaka lite pengar iaf (med hot om att hänga ut dom ordentligt), tyvärr fick jag lägga betydligt mer på service.
Säljaren skyllde ifrån sig på deras serviceverkstad, huruvida de bytt nu i efterhand eller inte vet jag ej. Men i slutändan tycker jag att man som säljare bör vara medveten om vad man säljer och i vilket skick det är.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tack för vänliga kommentarer.
Jag ska nog skriva på TTT för att upplysa negativt om säljaren, förhoppningsvis blir inte fler lurade.


Var det den du lämnade in under eventet Wii?
Enormt tråkiga pengar med vetskapen om att det inte skulle vart aktuellt... Lider med dig.


Ja, det stämmer.

Gud vad trött man blir.

När en sån säljare jävlas, så ska man alltid hota med att kontakta chrono24 samt skriva om det på varenda forum du kommer åt.


Det tråkiga är att chrono24 knappt bryr sig (vad jag fått höra), är det inte så att företag kan, efter ett visst antal sälj, faktiskt köpa sig en "trusted seller" signatur?
 

Rivalen

Rolex
Har en kompis som haft problem med italiensk säljare och han slutade svara. Sist skrev kompisen ett mail och sa att han tvingas
att skriva om affären på vartenda klockforum av betydelse i hela världen - precis som vaniljglass sa - och han nog skulle bli överraskad hur snabbt och påtagligt det skulle skapa badwill runt hans namn. Från att ha varit stendött i 14 dagar så dröjde det 40 min så svarade han att han skulle rätta till, men haft sjuk personal bla bla. Vi får väl se hur det slutar.

Jag går in och ändrar på min hemsida nu och avråder från att köpa från Italien. Har hört för mkt.
 
  • Like
Reactions: Wii

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var det inte i Italien det försvann massa paket för ett tag sedan så folk började vägra skicka till Italien?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Bumper denna då jag skickat en köpesförfrågan till denna säljare. Någon som handlar från denna herre det senaste? Bra betyg på C24 och ''många'' sålda objekt.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Bumper denna då jag skickat en köpesförfrågan till denna säljare. Någon som handlar från denna herre det senaste? Bra betyg på C24 och ''många'' sålda objekt.

Du får säkert hem klockan utan problem, men räkna med en servicekostnad i kalkylen så slipper du eventuell besvikelse. Behövs ingen service är det en bonus, vem vet, de kanske har skärpt till sig.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Du får säkert hem klockan utan problem, men räkna med en servicekostnad i kalkylen så slipper du eventuell besvikelse. Behövs ingen service är det en bonus, vem vet, de kanske har skärpt till sig.
Tack! Det är ingen dussinklocka men en ''billigare'' zenith med inhouse, så är lite orolig för en service...
 
Topp