• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterlysning: Någon i Manila?

Rossi

Silver
2-Faktor
Är i Manila ensam och är i minst sagt i en knivig situation. Bestulen på alla kort (och klocka). Tursamt nog har jag pass och mobil kvar. Western Union, remit, ect stängda pga Coronautbrottet. Spärrservice skickar inga kort till Filippinerna. Fedex inte mycket till hjälp( beräknad leveranstid: gulliga tre veckor).:depressed:

Ett långskott; är någon här i Manila som jag kan Swisha och den personen gör ett uttag i ATM?

Senast ändrad:
Har du provat att kontakta svenska ambassaden? De borde kunna ge nödlån eller hjälpa till med en överföring som de kan ge dig som kontanter.

Ja, ringde ambassaden igår. Nödlån men handläggingstiden är ungefär 10 bankdagar.:(

Detta är obra. Till alla på KS : Ha ALDRIG alla kort på ett ställe. Speciellt om du reser ensam.:banghead:

Låter inte så bra. Hoppas du löser situationen. Kanske någon på Ambassaden kan lösa det genom att hänvisa dig till någon svensk gemenskap där? Svenska Kyrkan i Manila?

Ta hand om dig och försök att agera rationellt i alla lägen!

Det var verkligen ingen vidare situation!!
Får hoppas någon som kan hjälpa dig ser detta!
10 dagars handläggning, det är på tok för långtid!!

Jag skulle åka till ambassaden, måste finnas någon där du kan swischa. Svårare att säga nej när du väl är där. Vägra lämna ambassaden tills det är löst.

Hallo, bor i sodra Filippinerna, issue med skicka pengar ar att allt ar stangt har med, tror jag, ska kolla mer ikvall nar tjocka slakten kommer med ev tips, mvh Watchie

Kan du inte skicka pengar till någon med Paypal som tar ut pengar åt dig i bankomat? Tänker att det borde vara lättare än att hitta någon med Swish

Tillbaka
Topp