• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Efterlysning Urmakare Timegrapher i Eskilstuna

Hibbe.

Basic
Hejsan 👋 och Godmorgon

Tack alla för era kunskaper
Det jag söker Àr en urmakare eller nÄgon med en Timegrapher och skulle kanske vilja hjÀlpa mig givetvis ersÀttning för en ruckning calebrering.

Det Ă€r sĂ„ sjukt i Eskilstuna fins 2 urmakare en sa nej pga av det var en Seiko hm đŸ€š ch den andre . Stod och ljög mig i ansikte . Han vĂ€grade ta jobbet . PĂ„ grund av att uret köptes av mina barn nĂ€r jag fyllde i Oktober .

Köpt pÄ Uret.se och det gillade han inte för de har sett till sÄ det inte fins nÄgra urmakare och spydde galla deluxe . Bitter mÀnniska . SÄ ringer jag runt lite till samma kedja som han i andra stÀder absolut inga problem .

Sen mena han att inte min garanti gÀllde för att den var köpt hos dem . Klaga pÄ att folk handlar pÄ nÀtet och sen ska de ha hjÀlp osv. Ja ni hör . HjÀlp jag ville köpa en tjÀnst .

Men skit samma . Jag söker en Urmakare eller nÄgon med Timegrapher och besitter kunskap en osv för att utföra en calebrering ruckning . I Eskilstuna omrÄdet eller nÄgot
En Seiko 5 Sports gmt SSK001K1.

Önskar alla en underbar fantastisk dag

Mv Hibbe fridens

Trist attityd. Om inte du hittar nĂ„t lokalt fĂ„r du ta en dagstur till Örebro och svĂ€nga förbi Ahlens ur, de har alltid varit oerhört hjĂ€lpsamma.

Om jag inte misstar mig Àr uret.se grÄhandlare vilket innebÀr att internationella garantin inte gÀller dÄ de inte Àr en officiell ÄterförsÀljare. Uret erbjuder sin egna garanti, har du kollat med de ? LÄter konstigt att urmakare inte ville ta emot klockan om du ÀndÄ ville betala och de inte rörde sig om garanti.

Hur hÄller den tiden? Om du lÄter nÄgon annan Àn Uret öppna den sÄ lÀr du bryta deras in house garanti.

Jag ruckar sjÀlv om det Àr ett enklare urverk. Du behöver inte en timegrapher, funkar med en mobilapp.

Har ruckat Seikos och en Vostok till COSC specs med hjÀlp av mobilapp.

Trist attityd. Om inte du hittar nĂ„t lokalt fĂ„r du ta en dagstur till Örebro och svĂ€nga förbi Ahlens ur, de har alltid varit oerhört hjĂ€lpsamma.
Tackar och bugar đŸ™đŸŸ hĂ„ller med oerhörd trist attityd . Har dock handlat dĂ€r Ă„tskilliga ggr men nu Ă€r det slut med det . Och jag vill inte hĂ€nga ut nĂ„gon . Jag ringde till heter de klockmaster i Örebro . Tror jag och de var villiga o hjĂ€lpa mig đŸ™đŸŸ

Om jag inte misstar mig Àr uret.se grÄhandlare vilket innebÀr att internationella garantin inte gÀller dÄ de inte Àr en officiell ÄterförsÀljare. Uret erbjuder sin egna garanti, har du kollat med de ? LÄter konstigt att urmakare inte ville ta emot klockan om du ÀndÄ ville betala och de inte rörde sig om garanti.
Ja eller hur hajar det nu . Men oerhört trist attityd dĂ„ jag var villig och betala men nej det gick inte det var sĂ„ svĂ„rt med Seiko att rucka calibrera dĂ„ var han tvungen och skicka den till Norge sen Norge till Japan 😳 ja inte min förlust. No more pengar till den butiken . Han var sĂ„ förbannad pĂ„ Uret förra veckan hade han fixat 9 armband . MĂ€rklig attityd . Men shit hĂ€nder . Tack

Ja eller hur hajar det nu . Men oerhört trist attityd dĂ„ jag var villig och betala men nej det gick inte det var sĂ„ svĂ„rt med Seiko att rucka calibrera dĂ„ var han tvungen och skicka den till Norge sen Norge till Japan 😳 ja inte min förlust. No more pengar till den butiken . Han var sĂ„ förbannad pĂ„ Uret förra veckan hade han fixat 9 armband . MĂ€rklig attityd . Men shit hĂ€nder . Tack
Gbg tyvÀrr. LÄter som en riktigt e.b handlare? Seiko Àr jÀttelÀtta att rucka. HÀr: https://calibercorner.com/etachron/ kan du lÀsa om hur du reglerar sjÀlv.

Tjaa, Àr ju lite problematiskt med grÄhandlare. Dumpar ju priserna sÄ det Àr svÄrt att sÀlja över disk. Inte sÀrskilt roligt för en handlare.
LÄter ju som ett trÄkigt bemötande mot dig, men det Àr inte alltid tacksamt att leva som klockhandlare idag.

Ja sĂ„ sant . Men trist nĂ€r man blir drabbad av nĂ„got som jag Ă€r maktlös inför . Sen att e-handeln tar över mer och mer . Är ju inte heller sĂ„ konstigt . Ha det bĂ€st

Ta en tur till VÀsterÄs dÄ? DÀr mÄste det vÀl finnas nÄgon urmakare som kan hjÀlpa dig? Tar vÀl inte mer Àn typ 20min med bil eller tÄg?!

Lycka till med klockan

Tillbaka
Topp