• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlysningstråden för unika och ovanliga klockor!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Detta är tråden för dig som söker efter en ovanlig och unik klocka/klockor, där vi kanske kan få hjälp av forummedlemmarnas kunskap. Eller att man känner igen klockan ifråga och kan ge information var man kan finna och få tag på klockan någon stans!



Jag har länge sökt efter en klocka som påminner, har designen som rodret på en båt
thumb_ruori.jpg
.

Denna klocka såg jag och dräglade över någon gång på 80-talet i en klockaffär i Västerås som låg i skrapan minns jag. Om jag inte är ute och cyklar så var denna klocka av märket jean déve, för den var i samma monter nämligen, jean déve har gjort flertalet unika kanske klassiska former på ett flertal klockor så det känns inte som något långskott tycker jag. Klockan var nog i gulddubblé och hade ett honungsfärgat läderband. Har för mig att den rackaren var lite för dyr för min plånbok när det begav sig, har sökt denna klocka i många år nu utan framgång, provade den plus många andra Jean Déve och på den tiden så var dom nog lite trendiga också. Nu tänkte jag ta hjälp av er på Klocksnack, finns det någon som vet vilken klocka jag pratar om?! @Rozzy! Du som är kingen av lite udda och ovanligare klockor kanske vet vad jag pratar om?!

Jean Déve har gjort några coola klockor genom åren.
306174%20img.jpg


Ryzzys jean déve är cool.
JeanDEveSamara.jpg


En av dom mest kända förmodligen!
793cc8e219b35b8718c43ffc08c587bb.jpg


05-sectora-auto-653753b.as.blk.jpg

9b3b9420-33aa-11e5-9e02-c61258915d9a.jpg
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där Affe. Min JD är den enda jag har. Det är ju mycket åttiotal över dessa modeller du visar upp och det var säkert då märket hade sin glansperiod. Jag skrev ju lite om historien om Le Phare och Jean D'Eve;
https://klocksnack.se/threads/samara-vad-är-det-för-ett-ufo.40308/

Mej jag skall hålla ögonen öppna om jag springer på någon som skulle vara intressant för dig. :)

Hehe...du var den första jag kom att tänka på, det är väldigt mycket 80-tal över i Löve it! Man lär sig av sina misstag, nu köper man så man är säker på att klockan hamnar i sitt ägo, förr så velade man, och visst, man kanske inte hade lika står plånbok heller. Jaja...tråden startades idag för några minuter sedan, så det kanske finns någon annan som vet vilken klocka jag snackar om!
 
C

China

Guest
Knepigt värre, det enda jag kan bidra med är att Pierce har en del vintage på damsidan, kanske finns det också något herrur. Fast det var ju inte riktigt vad du sökte efter...

pierceshipin.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Många bra förslag redan men ingen klocka som är mitt i prick dessvärre :oops:! Är nästan 100% säker på att klockan var av märket jean déve...
 

JeanL

Friends of KS
Kan det här vara något liknande?
Screenshot_2015-08-16-18-05-21.png
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-08-16-18-08-14.png
    Screenshot_2015-08-16-18-08-14.png
    141.7 KB · Visningar: 44
Senast ändrad:
Topp