• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eftermarknadsarmband/länkar/spännen

Jag tänker att den här tråden passar i det här forumet.
Det finns ju en uppsjö av olika länkar på Ebay och mer etablerade modd-sidor på nätet.
Dock har jag funnit att det är ganska homogent utbud mellan dessa.
Nu när mitt hembygge nästan är helt klart på sitt gummiarmband känner jag att det blev så bra att jag vill komplettera med en länk i Marinemaster-utseende men jag kan inte hitta rätt någonstans.
Looken jag söker är denna, men jag vill helst inte köpa original till min mod.

Det ska sägas också att min boett är en MM-boett från DLW Watches, med Seiko SKX som grund.
Den måste alltså passa boetten.

1650391514112.png
 

Alexanderski

Breitling
Heimdallr har ju meshlänk likt den i bond som borde passa alla klockor, om man gillar looken då såklart. Annars kolla uncleseikos utbud, har aldrig beställt därifrån så det låter jag vara osagt, lycka till med jakten 🤙🙃
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Heimdallr har ju meshlänk likt den i bond som borde passa alla klockor, om man gillar looken då såklart. Annars kolla uncleseikos utbud, har aldrig beställt därifrån så det låter jag vara osagt, lycka till med jakten 🤙🙃
Jag har beställt från Uncleseiko, funkade smidigt och bra länk (iaf den jag köpte, US1035), däremot var det lång leveranstid, tror det var uppemot 3 veckor med tull osv...
 
Jag har beställt från Uncleseiko, funkade smidigt och bra länk (iaf den jag köpte, US1035), däremot var det lång leveranstid, tror det var uppemot 3 veckor med tull osv...

Ja, jag hr varit och nosat på deras sortiment men jag har låst mig på en länk i utseendet som i ursprungsinlägget.
Ingen som vet var man kan hitta en sån eller är det så illa att det inte existerar?
Att man måste köpa original?
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag hr varit och nosat på deras sortiment men jag har låst mig på en länk i utseendet som i ursprungsinlägget.
Ingen som vet var man kan hitta en sån eller är det så illa att det inte existerar?
Att man måste köpa original?
Oj, det vet jag faktiskt inte, har dålig koll 🤔 har själv letat ett tag förut och då fick det landa hos just US då det låg närmast i utseende och rimlig peng.
Men känns som att någon här inne på KS borde veta, bara dom kommer in hit och läser hehe 😎
 
Oj, det vet jag faktiskt inte, har dålig koll 🤔 har själv letat ett tag förut och då fick det landa hos just US då det låg närmast i utseende och rimlig peng.
Men känns som att någon här inne på KS borde veta, bara dom kommer in hit och läser hehe 😎

jag tyckte ändå att det var rimligt med en tråd om armband länkar i mod-delen då det är en stor del av klockan.
 
Topp