• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Eftertraktad kultkronograf från det glada 70-talet

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fick hem den eftertraktade lirare för några veckor sedan och helhetsintrycket var så rätt, rund och stor boett, originalband, en tavla där det händer en hel del samt sköna färger från 70-talet. Tyvärr visade sig att originallänken var för tight för mig och att hitta länkar till denna ser jag som ett omöjligt uppdrag. Har du en handled med mindre än 18,5 cm i omkrets så kommer denna passa dig perfekt.

Det sitter ett läckert och Mondia-anpassat Valjoux 7734 i klockan som håller sig inom +/- 1 min/dygn och ännu bättre efter ruckning (ping McGyver). Hela klockan andas Betamax och porrfilm producerad i staterna på något fint sätt. På den tiden när könshår var lika naturligt på porrskådisar som malt vid öltillverkning.

Boetten är 43mm bred utan krona och knappar inräknat, har haft liknande boetter på andra klockor och de sitter förvånansvärt lätt på armen och känns smidiga. Krona, boett, verk och länk är signerad Mondia - en pärla.

Priset för denna sätter jag till 4100 kr inklusive REK-frakt inom Sverige. Vid intresse så släng ett PM åt mitt håll.

Mondia-Logo.jpg





harry+reems.jpg

















 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Såååååå j-la cool!!!
Vill ha!

Förmodligen för stor för mig, dock...
Hur hög är den egentligen m det där glaset? 43 mm i diameter, alltså?!? Stort...

Var i landet befinner du dig? Sthlm, va'?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Betamax, porrfilm och öltillverkning! :nailbiting:
Allt man behöver. :)
Såååååå j-la cool!!!
Vill ha!

Förmodligen för stor för mig, dock...
Hur hög är den egentligen m det där glaset? 43 mm i diameter, alltså?!? Stort...

Var i landet befinner du dig? Sthlm, va'?
Du skulle bli förvånad över hur liten den bär...sitter bra och det kommer från vars samling består till 90% av klockor mindre än 36mm...:)
Sthlm väntar...
Blytung! Hade länken varit längre så hade den legat illa till.. :(
Den hade suttit perfekt på dig...:)
Tack för tipset, har du testat lösningen själv?
Så här ska en säljannons se ut!
Ball klocka för övrigt :)
Tackar...:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor

Nej, idén är inte alls dum. Men... problemet med dessa är att avståndet inte får vara mer än 2 mm till första stifthålet från kanten på det spänne som skall anslutas. Detta m a a att "läppen" som skall stickas in i det befintliga spännet bara är c:a 2mm från c/c hål till försänkningens nacke.
Priset i länken ovan är dock bara en fjärdedel av Jurgens som jag beställde av. Har man ett spänne som svarar mot ovanstående kommer det att fungera utmärkt.:)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nej, idén är inte alls dum. Men... problemet med dessa är att avståndet inte får vara mer än 2 mm till första stifthålet från kanten på det spänne som skall anslutas. Detta m a a att "läppen" som skall stickas in i det befintliga spännet bara är c:a 2mm från c/c hål till försänkningens nacke.
Priset i länken ovan är dock bara en fjärdedel av Jurgens som jag beställde av. Har man ett spänne som svarar mot ovanstående kommer det att fungera utmärkt.:)
Tack för infon, Kettil..och Aurum för tipset. Det blir sälj av denna trots denna fiffiga lösning, Mondian må skrika Ariste men fullösningen ovan känns inte 100 för mig.
 
Topp