• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då var klockan äntligen klar och den blev över alla förväntningar.
Vad tycker ni?
Skulle som vanligt bli hedrad om ni ville följa projektet på facebooksidan: facebook.com/ecanderssonwatches

14047146_1737187199871347_2221568869513405258_o.jpg
13937837_1737187293204671_5555213043206226246_o.jpg

13962925_1737187193204681_1918673619082253347_o.jpg

13975498_1737187213204679_6275169508770338072_o.jpg


Gjorde en liten video också, för säkerhetsskull :)

 
Var kan jag hitta mer spec.?
Verk, material mm? :)
Håller på att uppdatera hemsidan: ecandersson.com
Annars lägger jag upp mycket på facebook: facebook.com/ecanderssonwatches
Jag bifogar spec här så fort jag får upp den på hemsidan. Men kortfattat:
40mm diameter, 10mm tjock, 100m vattentät, 316L stål, borstad boett med polerade detaljer, italiensk vulkaniserat band i gummi, Seiko NH05 urverk - mekaniskt/automatiskt 50h gångreserv, safirglas, handgjord i Schweiz
:)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Får lite Panerai-vibbar av dina boetter. Om jag inte sett tavlan skulle jag gissat på att det var en Radiomir 1940...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kul med ett nytt svenskt märke men som jag skrev i Blocket-tråden borde ni ha kunnat göra rent klockan innan videon spelades in.
Ger inget kvalitetsintryck direkt :(
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Brukar vara en hater när det kommer till nya Kickstarterklockor. Men jag kan faktiskt inte ska något ont! Tycker det är en riktigt snygg klocka, och finishen på bilderna ser bra ut.
För mig, en annan liga än Knut Gadd och allt vad de heter.
Tycker du bör satsa på en pass-around här!
 
Brukar vara en hater när det kommer till nya Kickstarterklockor. Men jag kan faktiskt inte ska något ont! Tycker det är en riktigt snygg klocka, och finishen på bilderna ser bra ut.
För mig, en annan liga än Knut Gadd och allt vad de heter.
Tycker du bör satsa på en pass-around här!
Stort tack! Otroligt kul att höra.
Jag gör gärna en pass-around på Klocksnack!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ganska snygg klocka faktiskt. Jag finns inte på Facebook så jag kommer inte följa dig. Jag tycker North See hade varit ett coolare namn än E.C.A. Jag får vibbar mot Eka och det är man inte stöddig med ute på Nordsjön. När det gäller videon skulle jag göra om den för den drar ner känslan, speciellt vid närbilder då finishen inte håller hela vägen. Kanske ser inte ögat bristerna i verkligheten, men i videon syns det då det blir så förstorat. Annars gillade jag den, liksom initiativet.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Kul klocka, något mer annorlunda än de flesta andra Kickstarter-projekt vilket är uppskattat :) Men till nästa film, snälla, välj någon mer passande musik:rolleyes:
 
Jag gillar boetten starkt och jag tycker den inre delen av urtavlan är mycket lyckad. Däremot får jag 80-tals vibbar av indexet och färgvalet. Jag hade skippat den röda pricken över C:et och (vet inte vad det egentligen heter) men indexet ute längs kanten ser inte särskilt snyggt ut. Snyggare med kromade sträck och där femte minut är angiven med ett längre och bredare sträck. Ja, egentligen hade jag skippat den vita texten helt faktiskt. Det hela känns som en Fortis får 80-talet. Men det är bara vad jag tycker!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den också! Gillar datumhjulet i centrum och formen, kul med en traditionell klocka och det svenska utseendet som jag tycker du har fått till. En detalj som jag verkligen gillar med SS royal capital är att det står Stockholm på den. Kanske något som du ska ta efter, oavsett vilken stad du bor i. Eller bara "sweden" kanske ge kunden möjligheten att får skriva in sin hemstad?
Grattis och lycka till!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jävlar, tycker den ser läcker ut! Snygg boettform, lyckad borstning. Bandet var fint till, använder aldrig perlon, men får dock känslan av att det eller något liknande hade vart fint till.

Edit: eventuellt att klockan är lite för hög för ett så tunt band som perlon.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Gillar den, kanske att kronan skulle varit liiiite större. Tycker den ser lite platt ut. Och som påpekats, kanske lagt lite mer tid på presentationsmaterialet. Men det är ju bara början - kör på så det ryker nu!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den som bara den! Är också gärna med på en passaround, faktiskt.
Om jag ska komma med någon form av "kritik" så är jag inte helt med på varför ettan på datumskivan är röd?
 

Platinum

Cartier
Brukar inte vara så förjust i klockor liknande denna men det är någonting som som gör att jag dras till den. Rätt så lyckat resultat faktiskt om inte annat tyckerjag att lysmassan/index hade kunnat gjorts "bättre", kanske lite större/längre ut eller någon form av sandwich som Panerai.

I övrigt känns loggan lite för lik Edox som @eriksson850 kommenterade. Annars väldigt bra jobbat! Skulle gärna vara med på en passaround också faktiskt.
 
Topp