• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Egengjort armband av tärnsjöläder

falten

Cartier
Har länge trånat över att få äga lite tärnsjöläder för att sy ihop lite band, hittade på en trevlig färg
hos läderhandlare här i stockholm, dock var den rätt tjock men mot en liten summa så kunde de tunna ut lädret till önskvärd tjocklek,
för mig var önskan runt 1,2mm.
Blev inte bilder under processen då jag får kämpa för att hitta tid och då inte hinner med så mycket mer (pappaledig :) )
Tanken var att göra bandet till min tissot, blev aaaaningen för smalt, tissot har 19mm och tror mitt blev ca 18,5mm men vafan, det funkar.
Dock måste jag hitta rätta bandstift som går in mer i boetten innan jag vågar använda detta band...
Sista bilden en lite kavalkad av läder, verkligen älskar de tunna 2,5mm horween shell cordovan armbanden från fluco, lyckades efter mycket letande hitta ett som vara kallat replacement strap för nomos att se Identiskt ut med fluco som inte finns att få tag på längre, måste vara en batch Fluco gjort åt nomos men inte döpts till deras namn... Varmt rekommenderar!
Trevlig helg klockfantaster!

IMG-3179.jpg


IMG-3182.jpg


IMG-3184.jpg


IMG-3185.jpg


IMG-3190.jpg


2.jpg
 

falten

Cartier
Tack! Först så skär jag av en tunn fasning med en bladkniv, sen gnider jag kanten snabbt Mot en vit tygbit med vax så man bränner lädret lite alt mot plastdetalj som är till för att bränna läder har dock ingen bild på det verktyget i skrivande stund... Mvh
 
Topp