• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Egengjort klockställ

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har lyckats köpa lite lösa plattor styckevis som eventuellt kan bli klockställ eller diverse annat, har numrerat dessa ifall någon skulle vara intresserad eller komma med förslag på bra färgkombinationer

1,2,3,5.jpg
6,7,8,9.jpg
10,11,12,13.jpg
14,15,16,17.jpg
18,19,20,21.jpg
22,23,24,25.jpg
26,27,28,29.jpg
30,31,32,33.jpg
34,35,36,37.jpg
 

Bilagor

  • 38.jpg
    38.jpg
    690.6 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Om någon är intresserad av mina klockställ kan jag ju tipsa om min auktion till förmån för Maskrosbarn/OWG

I skrivande stund ligger högsta budet som går direkt till Maskrosbarn på 750:- (jag står för frakten och den som vinner betalar direkt till Maskrosbarn)
 

Putteman

Cartier
Kul med folk som knåpar själva, jäklar vad roliga skapelser ni gör.

Själv köpte jag ett teakställ från @Eldflugan som han gjort själv som jag uppskattar väldigt mycket. 👍

Du har ju en rolig tanke här @rstattin när du vill ha lite avläggningsplats för smycken i kombination. Då du har labbat med olika bottenplattor av div stenmaterial som du lagt smyckena på så slog mig en idé. Skulle du inte kunna klä bottenplattan med samma material som kudden till klockan?

Personligen så hade det känts lite mysigare att lägga smyckena på ett mjukare material, plus att stället i sig kommer nog få en mjuk och lyxig känsla, helt klart annorlunda, men mjukare. Lätt att hitta rätt plattor i formatet också då kanter osv. inte spelar nån roll.

Kul med ni som har tid, kunskap o tålamod till sånt här.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul med folk som knåpar själva, jäklar vad roliga skapelser ni gör.

Själv köpte jag ett teakställ från @Eldflugan som han gjort själv som jag uppskattar väldigt mycket. 👍

Du har ju en rolig tanke här @rstattin när du vill ha lite avläggningsplats för smycken i kombination. Då du har labbat med olika bottenplattor av div stenmaterial som du lagt smyckena på så slog mig en idé. Skulle du inte kunna klä bottenplattan med samma material som kudden till klockan?

Personligen så hade det känts lite mysigare att lägga smyckena på ett mjukare material, plus att stället i sig kommer nog få en mjuk och lyxig känsla, helt klart annorlunda, men mjukare. Lätt att hitta rätt plattor i formatet också då kanter osv. inte spelar nån roll.

Kul med ni som har tid, kunskap o tålamod till sånt här.
Tack för input, jo det har slagit mig med just att klä den för att vara med "varsam" mot smyckena, bara inte fått fingrarna ur hehe... 😎 skicket absolut göra en sådan nu 🤩
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul med folk som knåpar själva, jäklar vad roliga skapelser ni gör.

Själv köpte jag ett teakställ från @Eldflugan som han gjort själv som jag uppskattar väldigt mycket. 👍

Du har ju en rolig tanke här @rstattin när du vill ha lite avläggningsplats för smycken i kombination. Då du har labbat med olika bottenplattor av div stenmaterial som du lagt smyckena på så slog mig en idé. Skulle du inte kunna klä bottenplattan med samma material som kudden till klockan?

Personligen så hade det känts lite mysigare att lägga smyckena på ett mjukare material, plus att stället i sig kommer nog få en mjuk och lyxig känsla, helt klart annorlunda, men mjukare. Lätt att hitta rätt plattor i formatet också då kanter osv. inte spelar nån roll.

Kul med ni som har tid, kunskap o tålamod till sånt här.
Sådärja, då var ett nytt ställ tillverkat, är det någonting sånt här du menade :D?
Eftersom det är fredag kör vi guld
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
Topp