• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Egna kuddar i lådan

don.h

Cartier
Jag har en vanlig rätt enkel klocklåda hemma som jag trivs bra med. Enda problemet är kuddarna i den i brist på bättre ord.
Dvs dom jag sätter min klocka runt när jag lägger ner dom i lådan. Mitt problem är att eftersom jag har larvigt små handleder så är armbandets omkrets väldigt liten. Detta gör att jag inte kan stänga mina metallspännen runt klockan eftersom dom helt enkelt inte når runt.
Någon som haft samma problem och hur har ni löst det?
Ett alternativ skulle kunna vara att byta ut kuddarna mot något annat eller tillverka någon egen lösning. Alla tips mottages gärna.
 

rogart-63

Patek
Jag tillverkade ett par kuddar på skoj för ett tag sen . Visade sig vara ganska lätt men hjälp av en symaskin . Dom blev lite små men det är ju bara att anpassa storleken efter behov . Materialet är konstläder .
DSC04673.JPG
DSC04672.JPG

Principen är enligt pappret som jag vikt . Klipp till så det överlappar och sy två stygn "markerat med svart tusch" med maskin . Vänd allt ut och in och fyll med vadd .
DSC04674.JPG
DSC04675.JPG
 

_jonte

Patek
Jag tillverkade ett par kuddar på skoj för ett tag sen . Visade sig vara ganska lätt men hjälp av en symaskin . Dom blev lite små men det är ju bara att anpassa storleken efter behov . Materialet är konstläder .
DSC04673.JPG
DSC04672.JPG

Principen är enligt pappret som jag vikt . Klipp till så det överlappar och sy två stygn "markerat med svart tusch" med maskin . Vänd allt ut och in och fyll med vadd .
DSC04674.JPG
DSC04675.JPG
Riktigt snyggt! Var hittade du lädret?
 

rogart-63

Patek
har samma problem fast mina kuddar är alltid för små :( idag ska det pysslas..:) slutar väl som vanligt med ett psykbryt
Det fixar du. Tänk på att ta till lite extra på tygbiten. Det försvinner lite där man syr. Så ska kudden vara 12cm gör den 13 cm hög. Gör en kudde och se hur den blir. Blir den bra är det bara att köra. Annars justera måtten. Good luck. Visa resultatet sen.
 
Topp