• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ehh, vintage?

max

Dancing Queen
WTF? Skulle gissa att de tycker att svärdsvisarna ger vintagelook, men de verkar inte ha koll på nånting.
Vad på den klockan är 5513 (på deras sida står det tom att det är en "maxi dial")?
Varför har man tryckt dit svärdsvisare med fel färg på lumen (varför har den svärdsvisare öht)?
Vad är "karbon finish", den ser mest svart ut inte någon kolfiberlook (vet att prohunter hade ett ilägg i kolfiberlook men detdär ser ju kolsvart ut!)?
Och varför är den bara vattentät till 100meter?
Och hur kan något med en repa på en lugg vara "LNIB"?

Även extremt fult att kalla denna för "single red"
http://www.blocket.se/stockholm/ROLEX_PRO_HUNTER_Single_Red_Deepsea_Ltd_100st_48772865.htm?ca=11&w=1

Vad är detdär för affär eg, känns ju extremt oseriösa.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu greppar jag något från bakhuvudet bara, men har dem inte något med uretvintage att göra?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sannolikt inte. Uretvintage ägs av Luxury Group Sweden som också äger Uret.se

Luxurywatches Sverige ingår inte i den koncernen enligt allabolag.se i alla fall.
 

10past10

Omega
PC-Grahame.jpg

5513 vintage milisub

o0r0UFe.jpg

5513 vintage prohunter milisub

Jag är verkligen ingen kunnate av sånt här så med fet reservation för att jag ser fel eller bara inte vet bättre så konstaterar jag (preliminärt) att vi här har, (för runt 120 papp), en vintage 5513 med äkthetsintyg, men utifrån bild och beskrivning dyker några frågetecken upp:

Inte 5513 urtavla
Inte 5513 case
Inte 5513 glas
Inte 5513 bezel insert
Inte 5513 länk

Kanske orginal krona som färgats.
Kanske orginal visar som isf målats om till luminova eller annan vit färg.
Kanske orginal bezel-ring som färgats.
Kanske orginal urverk (verket nämns överhuvudtaget ej).

Enligt annonsen ingår ett äkthetsintyg.

Enligt annonsen är klockan vattenskyddad till 100m. (Enligt urtavlan 300m).

Jag vill inte verka negativ, men annonsen käns inte helt klockren. (Ordvits, sorry, kunde inte låtabli).
 

meo_swe

Audemars
PC-Grahame.jpg

5513 vintage milisub

o0r0UFe.jpg

5513 vintage prohunter milisub

Jag är verkligen ingen kunnate av sånt här så med fet reservation för att jag ser fel eller bara inte vet bättre så konstaterar jag (preliminärt) att vi här har, (för runt 120 papp), en vintage 5513 med äkthetsintyg, men utifrån bild och beskrivning dyker några frågetecken upp:

Inte 5513 urtavla
Inte 5513 case
Inte 5513 glas
Inte 5513 bezel insert
Inte 5513 länk

Kanske orginal krona som färgats.
Kanske orginal visar som isf målats om till luminova eller annan vit färg.
Kanske orginal bezel-ring som färgats.
Kanske orginal urverk (verket nämns överhuvudtaget ej).

Enligt annonsen ingår ett äkthetsintyg.

Enligt annonsen är klockan vattenskyddad till 100m. (Enligt urtavlan 300m).

Jag vill inte verka negativ, men annonsen käns inte helt klockren. (Ordvits, sorry, kunde inte låtabli).

Jag är ju allt annat än kunnig på Rolex, men tillochmed i min rödtjutsdimma så ser jag att kronskydden är fel, och att insertet är också fel för en 5513. Bara det får mig att bli jäääävligt skeptisk.

Jag gillar vissa prohunters, men här blir jag jävligt skeptisk till både prohunter och till firman som säljer skiten.
 
Topp