• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Election fickur

ToddMorgan

Breitling
Fick så jäkla snabb respons på min första fråga. Bara för därför får ni en till.
En favorit har tappat sitt glas. Min fråga är ganska simpel är det värt att lämna in det för att byta ut glaset?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    311.5 KB · Visningar: 77
  • image.jpg
    image.jpg
    149.2 KB · Visningar: 70

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej. Har inte träffat på detta märke tidigare men sökte på nätet och hittade följande info :

Election ; SA La Chaux de Fonds, Le Geneveys sur Coffrane
Other company names: A. Braunschweig, L. Braunschweig, Les fils de L. Braunschweig, Fabrique d�Horlogerie Election SA

History: The company was founded in in 1850 as A. Braunschweig.
In 1900 the company was listed as Les fils de L. Braunschweig for all kinds of watches from cylinder to lever, simple and complicated, repraters, chronographs, calendars, grand sonnerie and chronographs.
They exhibited at the Paris expo in 1900.
In 1916 the company was listed as L.Braunschweig, Fabrique d�Horlogerie Election SA
In 1920 the company had an ad. For Manufacture des Montres Election.
This abbreviated information is from K.H.Pritchards Swiss Timepiece

Hittade några av märket till salu , ibland till höga priser men tror ändå inte på några jättesummor för denna klocka.
men fickurs glas går att få tag på billigt så att fixa till den lönar sig .
I parti på några hundra glas eller fler går det att hitta glas för 1 kr / st hos samlare/privathandlare
Jag kommer att köpa några kartonger senare i vår när säljarens friggebod tinat fram under snön
Bor du nära Hudiksvall kunde du komma förbi och få några glas när jag köpt dem men annars
om du mäter glasets storlek på 10 dels mm när kan Ånge urdelar få fram ett glas till klockan för en eller någon hundralapp plus frakt
Kolla också med någon lokal urmakare vad de skulle ta för glas. ( arbetstid någon minut att plocka fram utrustning och rätt glas samt pressa dit glas )
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ja. Jag tycker det är värt det. Election har en ascool logga, bara en sån sak.:) Tror att Warwian har inblick i varumärket, ursäkta mig om jag har fel.
 

ToddMorgan

Breitling
Ja. Jag tycker det är värt det. Election har en ascool logga, bara en sån sak.:) Tror att Warwian har inblick i varumärket, ursäkta mig om jag har fel.

Jag vet inte varför. Men blev en favorit snabbt. Något med hela sättet man handskas med den. Hur man öppnar boet e för jäkla cool. Blev nästan gråt färdig när glaset lossa. :)
 

ToddMorgan

Breitling
Hej. Har inte träffat på detta märke tidigare men sökte på nätet och hittade följande info :

Election ; SA La Chaux de Fonds, Le Geneveys sur Coffrane
Other company names: A. Braunschweig, L. Braunschweig, Les fils de L. Braunschweig, Fabrique d�Horlogerie Election SA

History: The company was founded in in 1850 as A. Braunschweig.
In 1900 the company was listed as Les fils de L. Braunschweig for all kinds of watches from cylinder to lever, simple and complicated, repraters, chronographs, calendars, grand sonnerie and chronographs.
They exhibited at the Paris expo in 1900.
In 1916 the company was listed as L.Braunschweig, Fabrique d�Horlogerie Election SA
In 1920 the company had an ad. For Manufacture des Montres Election.
This abbreviated information is from K.H.Pritchards Swiss Timepiece

Hittade några av märket till salu , ibland till höga priser men tror ändå inte på några jättesummor för denna klocka.
men fickurs glas går att få tag på billigt så att fixa till den lönar sig .
I parti på några hundra glas eller fler går det att hitta glas för 1 kr / st hos samlare/privathandlare
Jag kommer att köpa några kartonger senare i vår när säljarens friggebod tinat fram under snön
Bor du nära Hudiksvall kunde du komma förbi och få några glas när jag köpt dem men annars
om du mäter glasets storlek på 10 dels mm när kan Ånge urdelar få fram ett glas till klockan för en eller någon hundralapp plus frakt
Kolla också med någon lokal urmakare vad de skulle ta för glas. ( arbetstid någon minut att plocka fram utrustning och rätt glas samt pressa dit glas )

Tackar för erbjudandet. Bor iGbg. Tack för svaret/infon. Glömde nästan säga det.
 
Topp