• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elitelit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Anteeks

Omega
Tar mig friheten att skapa en omdömmes tråd för användaren @elitelit

Tyvärr 100% BAD GUY. Svarar först på nämnda användarens annons. Kommer överens över frakt, kostnad och swish-nummer och allt verkar vara färdigt. Säljer i sista sekund till någon annan då jag inte svarade inom 90 min (!) för ett av hans meddelande, tidig en lördagsmorgon. @elitelit lyckades med konstycket att vara den första säljaren med oseriös och ytterst tråkig attityd över fler än 50 väl genomförda affärer här på forumet. Grattis.
 
Senast ändrad:

elitelit

Omega
Du tar dig inte friheten, du är sur för att du förlorade en affär @Anteeks .Jag har en annons på en omega seamaster de ville som jag lagt otroligt lågt i pris på en tusenlapp. Det står först till kvarn i annonsen. Du säger att du har swish och vill köpa den. Jag erbjuder att du kan lägga till 98 kronor för rek post annars är jag snäll nog att bjuda på frakten. Du försöker snåla och säga att jag ska bjuda på posta lätt för 60 spänn vilket jag säger nej till. Så på inget sätt har jag fått betalning för nått eller att vi har kommit överens om nån frakt. Jag säger vad jag har för swish samt meddelar ändå sen att det är fler som hört av sig med att igen säga att det är först till kvarn = den som betalar och uppfyller avtalade villkoren får produkten. Då är det inte upp till mig som säljare att ta hänsyn till vad det är för dag eller vad du planerat om du inte medelar det till mig, avtalar vilkoren för fördröjd betalning etc via vilkor eller handpenning. Att du försvinner iväg mitt när man pratar om en affär är din prioritering och inte min. Skriver även tack för visat intresse .....man kan självklart tolka alla ord hur man vill. Bifogat bilder på detta så kan folk få avgöra själv. Har sålt mer än 20+ klockor och köpt 30-40 klockor vilket båda är i underkant av vad jag förmodligen sålt/köpt.Ska skapa en tråd så kan de kommentera själva. Vad jag vet så har ingen av dessa haft nått problem innan. Min klockor att sälja till vem jag önskar. Ska du köpa nått så är mitt tips att läsa annonsen, var aktiv genom hela affären och stick inte iväg en timme för att lördags morgon baj*a eller va fasen du gjorde innan du betalat för det du ska ha. Gäller klockor, bilar, lägenheter etc man köper. Vi är endå överens om att det är ett bra forum. Du får själv säkerställa att inte visa intresse för mina andra klockor samt kommande. Jag kommer se till att inte göra affärer med dig från mitt håll.
 

Bilagor

  • 76D1FB21-FA1B-4271-853A-A8220EE99EC1.png
    76D1FB21-FA1B-4271-853A-A8220EE99EC1.png
    44.2 KB · Visningar: 10
  • F1A6983E-6ECA-47DD-BB24-1743DA25C40C.png
    F1A6983E-6ECA-47DD-BB24-1743DA25C40C.png
    53.5 KB · Visningar: 10

Anteeks

Omega
För det första - inte någonstans har jag prutat eller bett om att Du skulle stå för fraktkostnaden. Förstår att det är Ditt intresse att ljuga och tvista på mina ord.

Faktum är att vem som helst med grundläggande vardagslogik förstår problematiken att ge ut Swish nummer till FLERA intressenter, för SAMMA vara och sälja den till den som är FÖRST till kvarn. Är ju som bäddad för att skapa problem och ingen tillvägagångssätt som en seriös aktör agerar. Utöver det faktum att efter 84 min efter att alla uppgifter har getts att anse att jag har avbrutit på affären. Jag menar, 84 min?
 

elitelit

Omega
Du frågar om jag kunde skicka det som skicka lätt för 60 kronor annars skicka den normalt. Det är att du vill att jag skulle skicka den för 60 kronor. Hur som så gav jag inte min swish till flera personer. Jag är ingen aktör utan privatperson som säljer till den jag önskar. Vill inte heller sitta flera timmar för att sälja mina saker. Det var två som snabbt hörde av sig. Jag väntade några minuter och inget hände från din sida så då fick nästa turen. Du kunde ha tagit fem timmar vad vet jag. Ber om ursäkt att du känner dig åsidosatt men affären i sig är inget konstigt. På snabba bra affärer måste man vara på tårna. Vissa saker på det här forumet går snabbt.
 

Anteeks

Omega
"Du frågar om jag kunde skicka det som skicka lätt för 60 kronor annars skicka den normalt. Det är att du vill att jag skulle skicka den för 60 kronor. "

Du erbjöd att antingen skicka klockan via REK eller brevfrakt. Jag frågar om du kan skicka via "skicka lätt", någon prat om att det skulle ingå i priset var det inte talan om vilket syns i den bifogade konversationen (som du "glömde" ta med).

"Har du möjlighet att skicka det som "skicka lätt" via posten? Kostar drygt 60kr och är spårbart. :) Annars tar jag risken med vanligt brevfrakt"

Hur kan man tolka ovanstående som att jag försöker "Pruta" på priset? Även OM man misstolkar ovanstående, så skriver jag även klart och tydligt att jag kan få den skickad med den INKLUDERADE brevfrakten om du ej kan lösa det med skicka lätt. Vad är problemet?

" Jag är ingen aktör utan privatperson som säljer till den jag önskar. Vill inte heller sitta flera timmar för att sälja mina saker. Det var två som snabbt hörde av sig. "

Ej relevant. Att ha gott omdöme är ingen mänsklig rättighet. Du är fri att sköta dina affärer på precis det sätt du vill sköta det på. Att agera som "privatperson" ger dig inte den magiska rätten att du kan agera hur du vill utan konsekvenser hursomhelst. Det är dina fria val du tar som säljare som köpare dömer dig efter.

"Jag väntade några minuter och inget hände från din sida så då fick nästa turen. "

Vi hade kommit så långt att jag fick ditt nummer och jag skulle swisha över, och byta adress. Du väntande "i några minuter".

"Du kunde ha tagit fem timmar vad vet jag. "

Profetior hör inte hemma i affärer. Tänka sig "worst case scenario" och utgå från det hjälper inte köparna, och inte i längden dig. Detta är ett gott exempel på detta.

"På snabba bra affärer måste man vara på tårna. Vissa saker på det här forumet går snabbt."

Ej relevant. Alltför många gånger har jag gott miste om goda deals för att man ej var snabbast. Helt naturligt, men det hör inte till saken. I detta fall hade vi kommit överens. Parallellt som du ger mig ditt Swish nummer och inväntar betalning, tar du emot betalning från någon _annan_ för _samma_vara.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp