• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad En 80-talare med snodd Gentadesign - Molaco Royal Oak - 2500 SEK

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det är med sorg i hjärtat jag lägger ut denna skönhet till försäljning, men då annat hägrar och den helt enkelt inte får så mycket handledstid som den brukade så får den lämna. Helt unik klocka, på så sätt att ingen likadan finns på forumet samt att det inte finns någon information om märket (vad jag kunnat hitta). Jag har sett två olika utföranden på denna klocka på instagram/olika forum, och båda två har ägts av mig. Klockan i fråga är en Molaco, där designen är tydligt hämtad från Gentas Royal Oak. Sjukt cool struktur och tryck på tavlan som dessutom är fri från smuts och missfärgningar. Snygg och intakt borstning på bezeln och vid bandfästena. Finns en liten repa i glaset mellan 1 och 2, inget som stört mig - säkert lätt att polera bort då det är plexiglas. Ser bilder för vidare uppfattning av skick. Klockan fortar sig typ 2 minuter per dygn, men håller tiden bättre ju oftare den dras upp.

Verket är ett manuellt schweiziskt verk av okänt fabrikat. Det fortar sig en del, men det är inget som stört mig. Kommer på länk enligt bild. För vidare uppfattning om skick se bilderna. Byten välkomna. :)

Specifikationer:
Diameter: 41mm
Tjocklek: 9-10mm
Lug to Lug: 45mm
Verk: Manuellt, swiss made
Lugwidth: 21mm, 24mm utanför fästet

Priside: Jag tänker mig 2500 inklusive spårbar frakt, lägg till 50 för rekad. PMa vid frågor eller för fler bilder. Returer accepteras endast om klockan skulle avvika avsevärt från beskrivning, och då inom 48 h från mottagandet och i samma skick som klockan mottogs i.

Tack KS för annonsplats samt ett grymt forum! :)

ljYW3CY.jpg

rgH14mH.jpg

wzaXJje.jpg

TsIl4En.jpg
SwAiJD7.jpg
 
Topp