• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En amatör söker input

n0llk0ll

Breitling
Hej klocksnack!

Jag vill redan nu be om ursäkt för att detta inlägg troligen kommer ligga på en nivå långt under det ni brukar diskutera, men då jag har väldigt dålig koll på klockor och nu i juletider tänkte inkassera kanske både en och två, så känner jag att lite expertutlåtanden vore högst välkomnande för att undvika att göra bort mig totalt.

Hur som haver, så är det i första hand en klocka till min flickvän jag letar efter. Hennes krav är väldigt enkla, stilren. För dyra klockor känns som det också går helt bort då hon har 0 klockintresse annat än om den är snygg eller ful, och är, minst sagt, ganska bra på att lägga bort saker. Jag började därför helt utan specifikt mål googla och söka på Internet efter något passande,när jag snubblade över denna sida, och dessa klockor.

Www.prydligt.se/damklockor/kompass

Här uppstår mångs frågetecken. Hur kan det vara möjligt att dom sänkt dessa klockor med 7000 kr? Eller rättare sagt, det är väl inte möjligt? Är det bara bluff, eller rentav kopior? Min första tanke var att dom bara hittat på ett utgångspris, men efter att ha klickat på länken till kompass Stockholms egna hemsida ser jag att priserna ligger på runt 7000 kronor även där.

Är det någon som har erfarenhet av klockor från Kompass Stockholm och kanske i synnerhet, qv försäljsren prydligt.se? Jag har, trots mina bristande klockkunskaper, svårt att tro att detta skulle vara så bra som det vid första anblicken ser ut.

All input jag kan få är jag hjärtligt tacksam för!

Tack på förhand,
/En förvirrad man
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där är bara äcklig marknadsföring. Finns vissa märken som håller på med sådan skit.
Klockan är säkerligen väldigt basic, så förväntar man sig det så blir man kanske nöjd. Tänk standard-kvartsverk från Citizen (+-15 sekunder/månad) och band i fuskläder.

Som alltid rekommenderas att köpa en klocka från ett vettigt känt märke.
Budget?
Handledsstorlek?
Ålder?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Det är bara ren marknadsföring , detta är inte en 7000kr klocka utan en 1000kr klocka Max. Jämför med en mattbutik som alltid har total utförsäljning 70-90 procent rabatt. Läs på och kolla runt , för 1000-2000kr så kan man få en fin certina eller omega beg. damklocka . Damklockor håller generellt priset sämre än herrklockor så det finns chanser till att hitta bra saker billigt .

Lycka till !
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl inga kopior men priset börjar väl närma sig varans rätta värde.

Det överstrukna priset är ju bara rent påhitt, är inte speciellt insatt i huruvida det är tillåtet att marknadsföra på det där sättet.
 

n0llk0ll

Breitling
Stort tack för snabba svar och att ni bekräftade det jag redan anade. Jag får leta vidare. Har ni konkreta tips på fa klockor mellan 500 och 3000kr tar jag gärna emot dem. Eller nja, jag förstår att 3000kr för en klocka är en piss I havet om man verkligen ska ha en bra klocka, men iallafall en okej/prisvärd :)

Tusen tack!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Finns massa klockor inom budet, men som sagt:
Handledsstorlek, ålder?
c9NcJil.gif
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Stort tack för snabba svar och att ni bekräftade det jag redan anade. Jag får leta vidare. Har ni konkreta tips på fa klockor mellan 500 och 3000kr tar jag gärna emot dem. Eller nja, jag förstår att 3000kr för en klocka är en piss I havet om man verkligen ska ha en bra klocka, men iallafall en okej/prisvärd :)

Tusen tack!

Köpte en Certina DS podium till frun.
Kostade 3000kr och enligt mig är den klart prisvärd. Enkel, snygg och en bra klocka. Värt att titta på.
 
Missade ni vad han skrev?
Hon bryr sig nada om klockan utöver utseendet och hon slarvar lätt bort saker. En no-name Quartz klocka är väl vad hon ska ha?
Mitt råd är att gå till ur och penn och köpa en klocka för 500kr med rätt utseende.
 

Lowe92

Cartier
För schyssta stilrena klockor som inte kostar så mycket vill jag rekommendera Skagen, fair prissättning och äkta läder på armband etc. Kvartsur vilket kanske passar bra om hon inte ska ha den på sig varje dag eftersom den går på batteri och inte någon automatiskt uppvridning. Har två själv sedan ett år tillbaka och de fungerar lysande, köpte dock på en resa så vet inte var det finns återförsäljare i Sverige men här är hemsidan iaf. http://www.skagen.com/gb/en/women/new-arrivals/watches.html
 
Topp