• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En annorlunda värld.

Buckshot

Panerai
Det värsta brottet du kan begå på det här forumet är antagligen att försöka sälja falska klockor.
Jag har en bekant i Thailand som säljer falska klockor OCH äkta sida vid sida!
Hur skulle det tas emot i Sverige?
Man kanske skulle tipsa henne om att det misstänkliggör försäljningen av dom äkta?
Eftersom jag inte vill bidra till försäljningen av förfalskningar så får ni ingen länk av mig.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det måste ju vara brottsligt i Thailand också. Vetifan hur hon tänker. Kanske polisen inte bryr sig i Thailand?
Är väl brottsligt i hela världen såvitt jag vet, men ändå säljs det överallt.. Lite mer öppet och i större omfattning än i Sverige dock! Turkiet är väl också rätt känt för sitt stora utbud på kopior
 

jabla

Sarlacc
Mini-gtg i Turkiet. ;)

WP_20151022_036.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor

Haha, kom till att tänka på när vi var i Turkiet i September så gick vi på själva huvudgatan med alla småbutiker som sålde allt från foppatofflor till Rolex (givetvis var allting bara kopior)
Stannade till vid ett skyltfönster till en klockaffär för att se hur pass gräsliga eller kanske tom skrämmande lika kopior det finns, varpå butiksägaren står utanför och ser klockan på min arm och frågar om han får titta på den..
Har då en Certina DS Action Diver på armen och säljaren utbrister då något i stil med
" Oh what is this? fake-rolex?!"
" Come in here, you must buy a real rolex, you cant have such crap"

Säger snubben som kränger kopior :banghead:

Han hade alltså aldrig hört talas om Certina och tyckte att den såg ut som en kopia av en Rolex och ville istället att jag skulle bära hans skit...
 

Buckshot

Panerai
Haha, kom till att tänka på när vi var i Turkiet i September så gick vi på själva huvudgatan med alla småbutiker som sålde allt från foppatofflor till Rolex (givetvis var allting bara kopior)
Stannade till vid ett skyltfönster till en klockaffär för att se hur pass gräsliga eller kanske tom skrämmande lika kopior det finns, varpå butiksägaren står utanför och ser klockan på min arm och frågar om han får titta på den..
Har då en Certina DS Action Diver på armen och säljaren utbrister då något i stil med
" Oh what is this? fake-rolex?!"
" Come in here, you must buy a real rolex, you cant have such crap"

Säger snubben som kränger kopior :banghead:

Han hade alltså aldrig hört talas om Certina och tyckte att den såg ut som en kopia av en Rolex och ville istället att jag skulle bära hans skit...

Som jag sa till gatuförsäljaren i dom skumma kvarteren i BKK som ville sälja fake Rolex: -I don´t buy fake, i have a real- , varvid jag visade min Certina.:D Han såg mest förvånad ut. Certina är tämligen okända i Thailand.
 

JohnDoe

Rolex
I många länder kan allt köpas och säljas så länge lokala myndigheter får sin beskärda del.... Oftast brukar man även behöva betala till andra lokala "organisationer".... Tror inte butikerna där säljer för att de är intresserade av sina produkter. De säljer vad som helst så länge det finns intresserade kunder.
 

månljus

Panerai
Är hon helt öppen med att vissa är falska och att vissa är äkta? Låter som en väldigt märklig affär. Antingen kan man välja en äkta Rolex för x antal tusenlappar eller en falsk för 500 spänn. Tänker att det måste skada försäljningen av både dom äkta klockorna och dom falska.
 

Buckshot

Panerai
Är hon helt öppen med att vissa är falska och att vissa är äkta? Låter som en väldigt märklig affär. Antingen kan man välja en äkta Rolex för x antal tusenlappar eller en falsk för 500 spänn. Tänker att det måste skada försäljningen av både dom äkta klockorna och dom falska.
Hon säljer äkta billiga klockor och falska dyra t.ex PP och Panerai. Så inte samma modeller vad jag har sett.
 
Topp