• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En beater eller två?

Förra veckan när jag insåg att min Panerai på jobbet ledde till ett visst mått av ångest i vissa situationer så bestämde jag mig för att gå ifrån owg träsket och införskaffa nåt om inte mer stryktåligt så iaf nåt lite billigare att ha på just jobbet. Min normala arbetssituation involverar en kontorsstol, ett skrivbord, ett gäng telefoner och en dator.
Ibland får jag dock för mig att ge mig ut i verkligheten och köra en av dom bussar jag normalt ser till att andra kör. Detta kan dock innebära att man ställs inför både trilskande bussar och likaledes trilskande passagerare så en beater krävdes.
Annons utlagd, förslag inkomna och fnulade på och en stycke beater inköpt. Precis klar med den affären så plingar det till inkorgen och ytterligare ett förslag materialiserar sig.
Äsch va faen, inga stora summor så klocka nr 2 inhandlas raskt.
Idag så möter jag brevbäraren som med en suck frågar om det nu är klockor igen. Kunde ju inte neka vilket resulterade i ytterligare suck med åtföljande huvudskakning.
Nåja, en liten snabb unboxing då.,,,
edy4a9y2.jpg

Anonym svart låda
9ype5ene.jpg

Med svart innehåll
hetyta9e.jpg

Gillar....
Låda 2
ynu8yvab.jpg

Inte lika anonym
atunubum.jpg

Gillar också
5e5uvu2e.jpg

Nu är ju frågan vilken som ska få stanna....
Båda kanske?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det är klart att du ska behålla dem båda. Så småningom märker du väl vilken som får mest armtid. Vad tar du med på Lördag? Pannen är ett måste, men naturligtvis en på respektive handled så vad mer?
 

lejake

Omega
2-Faktor
Orient Ray Raven är det va? Riktigt snygg beater, är själv sugen på en.
Hur känns den på handleden? Spontan kvalitetskänsla?
 
Orient Ray Raven är det va? Riktigt snygg beater, är själv sugen på en.
Hur känns den på handleden? Spontan kvalitetskänsla?
Känns stabil och välbyggd. Länken åkte av direkt, inte för att det är nåt fel på den utan för att annars börjar min nickelallergi spöka. Hur som haver jäkligt mycket klocka för en liten peng.
 
Topp