Liteklockrent
Basic
Hej! Förutom G-Shock som jag vet är väldigt populär, har ni några tips på klockor som klarar av hobbies i hårdare terräng? Tex vatten, lera, några smärre smällar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utsätta en så fin 1016? Tror jag knappast. Minsta lilla skada och hälften av klockan är rökt.
Hur pass hård är du med denna?
Lagom hårdUtsätta en så fin 1016? Tror jag knappast. Minsta lilla skada och hälften av klockan är rökt.
Var mest modellen Explorer som jag ville lyfta, valde dock en fin bild på en bra ref.Utsätta en så fin 1016? Tror jag knappast. Minsta lilla skada och hälften av klockan är rökt.
Grymt. Tät är nog mest det jag oroar mig för.Lagom hårdDet är en väldigt tålig klocka men den behöver service just nu för att bli tät och får därför inte följa med så ofta i skidbacken eller på vandringarna.
Ja jo, drömklockan.Skog, hav, sjö, älv. Funkar till allt!![]()
![]()
Jag gillar olika perspektiv.Såna här trådar har en tendens att generera hur mkt olika svar som helst. Visst finns det väl kanske klockor att undvika, men egentligen funkar väl precis vad som helst som tål lite vatten. Sen kan man förstås eftersträva rätt look, men funkar gör det mesta.
Snygg är den också!Har alltid med mig denna, den är tillomed gjord för vandring med en hel guide med nödanrop som caseback
![]()
Åh den gillar jag. Tack för tipset!Seiko Solar Street Series
Kvarts, 200m vattenresistens, extra skydd runt boetten, minimala bandhorn och passar även mindre handleder fint, laddas med solljuset och behöver inte öppnas i onödan för att byta batteri. Överkomligt pris om den trots allt skulle stryka med. Finns i olika färgkombinationer.
Går man upp i pris finns originalet Seiko Tuna att hitta både nya och begagnade i en mängd olika utföranden.
SNE535P1
![]()
Bild lånad från Internet
Haft samma tanke och slog till på en Unimatic UT4 från @CareOfCarl i veckanHej! Förutom G-Shock som jag vet är väldigt populär, har ni några tips på klockor som klarar av hobbies i hårdare terräng? Tex vatten, lera, några smärre smällar.