• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

en förfrågan: Personlig "dagens Klocka"-tråd

Fabian

Patek
2-Faktor
Att läsa recensionerna som Singular gjorde om sina klockor på det gamla forumet tyckte jag var mycket kul och lärorikt. går fortfarande ibland tillbaka och läser om vissa klockor och historier.

Eftersom de flesta av oss är suckers för historier, vore det kul att veta lite mer om hur klockan kom till i ens samling och lite egna reflektioner. Att få höra bakgrundshistorier gör hela ens samling och intresse mer personligt.

Jag vet att det finns flera här som sitter på fantastiska samlingar men som inte tillhör de mest flitiga på att posta i trådar.

Konceptet är enkelt: man tar fram ca 10 st medlemmar (börjar försiktigt) som alla sitter på fina klockor. Under en vecka får man skriva en recension samt bakgrundshistorik om hur klockan kom till sin ägo. Man presenterar förslagsvis 1 klocka/ dag. Veckan därpå börjar en annan person berätta om sitt intresse och sin samling.

Om detta anses vara intressant, är jag mer än villig att leta fram roliga kandidater samt administrera och tilldela dem veckor för "projektet".

Bara jag som är exalterad?
 

David

Bödeln
Re: en förfrågan: Personlig "dagens Klocka"-tråd

Skulle vara roligt att både läsa och skriva, tycker jag, även om jag förstås inte har några thailändska fängelsevistelser, saudiska prinsar eller släktingar med världskrigserfarenheter att bjuda på.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vore klart intressant. Änn skönare vore det ju över en öl under ett GTG.
Men alla bor ju på olika ställen eller kan av andra anledningar inte delta.
Säger som Paulo KÖÖÖÖÖÖÖÖR!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: en förfrågan: Personlig "dagens Klocka"-tråd

Låter helt klart som en grym idé!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Camo00

Patek
Re: Sv: en förfrågan: Personlig "dagens Klocka"-tråd

Riktigt kul idé. Ska Ariste börja och gå igenom hela sin samling, så tar någon annan vid nästa år? :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
kul att flera än jag gillar idén! om mer en 20 personer skriver att de gillar projektet så börjar jag sätta igång tråden! så kom igen nu!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
kul att ni gillar idén! åker imorgon till New york - sätter mig därför då och börjar planera ihop kandidater...!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Sv: en förfrågan: Personlig

Camo00 skrev:
Riktigt kul idé. Ska Ariste börja och gå igenom hela sin samling, så tar någon annan vid nästa år? :)
Såg detta sent men log för mig själv när jag läste det, siktet är inställt på en 365:a men det saknas några klockor tills dess att jag kan färdigställa en-klocka-om-dagen-i-ett-år-projektet. :) Egentligen hatar jag klockor men måste klimatkompensera för alla utsläpp jag bidrar med med dålig mage, gammal bil och en fabläss för medium-rare-muskelfibrer! Vilket bättre sätt än att då klimatkompensera genom att samla och hålla liv i gamla mekaniska klockor i stället för att bara förbruka batterier och Ur & Penn-dinkor....:)

Jag gillar verkligen mina klockor och kunde jag ta mig mer tid så skulle jag gladeligen dela med mig mer, men med en förestående pappaledighet i höst så får jag ju all tid i världen - eller hur Camo? ;)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: en förfrågan: Personlig "dagens Klocka"-tråd

Haha, jovisst. All tid i världen. Eftersom man varken jobbar, sover, äter i lugn och ro, duschar, umgås med vänner eller ser på tv så blir det ett par timmar per dygn när man har ettåringen sovandes bredvid och kan öppna nån klocka i mörkret... :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Sv: en förfrågan: Personlig

Camo00 skrev:
Haha, jovisst. All tid i världen. Eftersom man varken jobbar, sover, äter i lugn och ro, duschar, umgås med vänner eller ser på tv så blir det ett par timmar per dygn när man har ettåringen sovandes bredvid och kan öppna nån klocka i mörkret... :)
:) Knepigt att lägga dit spiralen eller montera nya visare med en ettåring hängandes på armen...
 
Topp