• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En flippare bekännelser (BILDER!)

Hejsan allihopa, mitt namn är Tien och jag är en flippare :)

Det började nån gång under 2012 när jag skulle infria en av mina barndomsdrömmar, en Rolex.

1. Köpte detta från blocket från min stad av en herre som har gått i pension och skulle flyttar utomland:


2. Efter att har sett the Bourne Legacy med guld Daytona i slutet av filmen var jag tvungen att köra på sport Rolex med guld:


3. Ville känna på helguld på min handled och denna Daydate med svensk datum var perfekt:


4. När man har gått 40mm så kan man inte köra på 36mm som jag fick lära mig då, så det blev en Yachtmaster i stål och platina. Jag älskar verkligen den klockan, tänk om jag bara kunde slutar då :)


5. Alla pratar om 16613 med blå tavla så jag var tvungen att prova:


6. Jag blev besviken med 16613 då den blå tavlan var tråkig tycker jag, speciellt jämfört med denna klocka, en till Yachtmaster, den här gången med Rolex gravering:


7. Rootbeer fick mig igen, denna gång med guld på lås, hade Yachtmaster och Rootbeer samtidigt, men Yachtmaster vann så Rootbeern försvann snabb... igen:


8. Skulle starta en ny business och hade en dröm om denna klocka som jag inte gillade när jag sett den tidigare på nätet, men allt förändrades efter drömmen :) min första helt ny klocka:


9. Gav 16613 bluesey en chans till, denna gång med Rolex ingravering, gillade 16613 bättre den här gången av nån anledning, hade den samtidigt som Hulken och Hulken vann:


10. Bland mina favorit som jag har haft, älskar den här blåa, synd att den är inte en sport Rolle:


11: Nämen tittar här, ännu en Yachtmaster lol :)


12. Dyraste Rolex jag har hittills med detta, bytte tavlan till grön och älskade den, tills min flippery flipp flipp sattes igång igen:


13: Trodde att komma bort från Rolex skulle göra slut på mina dagar som flipper:


14: LOL jag hade fel, flippande fortsätter med denna blåa monster:


15: Eller hade jag fel? åkte iväg och tog tillbaka min Omega:


16: Men jag kunde inte får bort blå Submariner från huvudet, så jag köpte tillbaka klockan från TheKing :


17: Men 2 klockor dilemma igen, att har 2 klockor på sig samtidigt har jag provat förut, det var ingen vidare skönt och jag hatar att har en av klockor sittande hemma och att byta klocka varje dag är jobbig så tänkte att den ultimata Rolexen, guld, diamant, superbling helt enkelt skulle vara "it". Var tvungen att ge frugan DayDaten för att får fortsätta min flippery livstil :/


18. Tittar, jag hade fel igen, grön är min färg så efter att har bytt tavlan hos Rob Engström:


19. Ni trodde det var över va :) nejnej, tillbaka till superblingen:


Så där ja, nu är det över, 19 klockor på 2-3 år, inte illa, allt bensin pengar kunde säkert fått mig en extra Rolex till lol






































































Eller väntar, det är inte över, Submarinern är bortbytt för en annan klocka som kommer på torsdag :bawling:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker synd om din plånbok.;) Och vad ska man säga, hjärtat är nyckfullt när det finns många klockor.
 
Floduttern, det är det som är så härlig med detta Rolex hobby, det enda jag gått back med är frakten och bensinen. Klockorna har jag i de flesta fall gått med liiiiite vinst, men allt som allt så skulle jag att de har behållit sina värde :) och att jag har gått jämnt upp.
 

Apansson

Torpare
Sjuk i hela huvudet! Jävligt bra gjort - och nice att du byter bort din blingsub, hoppas det blir något snyggare än den! Tycker nog att din 116718 var det bästa du haft hittills - hoppas du överträffar den på torsdag då!
 
Topp