• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fräck Daytona-stöld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DrPhil

Omega
2-Faktor
Hej klockvänner, är i behov av er expertis!

I onsdags gick jag i vanlig ordning till SATS i Köpenhamn efter jobbet och låste in kläder och klocka i ett av skåpen.
Efter 45 svettiga minuter återvände jag ner till omklädningsrummet för att, till min förskräckelse, finna skåpet uppbrutet. Pulsen sköt i taket! Jag kastade direkt ner handen i gymväskans innerficka och upptäckte såklart att min ögonsten till årsklocka var borta. Allt annat, inklusive plånkan som låg synligt i skåpet, var orört. Det var dessutom under gymmets rush hour och med minst 10-20 andra gubbar i omklädningsrummet samtidigt. Så jädra fräckt!

Klockan hann vara i min ägo i ca 3 veckor och var dessvärre ännu inte försäkrad. Har gymmet något ansvar här? Tror ni att detta möjligen kan täckas av SATS egna försäkring eller är det önsketänkande från min sida?

För övrigt är stölden polisanmäld, serienumret registrerat hos The Watch Register och jag scannar Chrono24, danska blocket m.m. som en hök flera gånger dagligen. Har ni några andra tips?

Själv har jag två varma rekommendationer:
1. Bär inte guld-Rolex offentligt
2. Försäkra klockorna för att undvika huvudvärk

Kommer här även posta uppdateringar om något framsteg görs! Det finns trots allt kameraövervakning både vid entrén och in till omklädningsrummet.
Hoppet är litet men levande :) Är dessutom glad över att det inte var våld och hot involverat.

Model: Rolex Daytona, ref. 16518
År: 1991


Serienummer: N309361
IMG_2813.jpeg


Kännetecken: En miniding på bezeln vid "120" och lite extra utmärkande repor på bezeln vid "240".
IMG_2858.jpeg


IMG_2850.jpeg

IMG_2853.jpeg

Man blir ju sugen på att själv skicka in lite fingeravtryck för analys ;)
IMG_2854.jpeg
 

Bas

Patek
Hej klockvänner, är i behov av er expertis!

I onsdags gick jag i vanlig ordning till SATS i Köpenhamn efter jobbet och låste in kläder och klocka i ett av skåpen.
Efter 45 svettiga minuter återvände jag ner till omklädningsrummet för att, till min förskräckelse, finna skåpet uppbrutet. Pulsen sköt i taket! Jag kastade direkt ner handen i gymväskans innerficka och upptäckte såklart att min ögonsten till årsklocka var borta. Allt annat, inklusive plånkan som låg synligt i skåpet, var orört. Det var dessutom under gymmets rush hour och med minst 10-20 andra gubbar i omklädningsrummet samtidigt. Så jädra fräckt!

Klockan hann vara i min ägo i ca 3 veckor och var dessvärre ännu inte försäkrad. Har gymmet något ansvar här? Tror ni att detta möjligen kan täckas av SATS egna försäkring eller är det önsketänkande från min sida?

För övrigt är stölden polisanmäld, serienumret registrerat hos The Watch Register och jag scannar Chrono24, danska blocket m.m. som en hök flera gånger dagligen. Har ni några andra tips?

Själv har jag två varma rekommendationer:
1. Bär inte guld-Rolex offentligt
2. Försäkra klockorna för att undvika huvudvärk

Kommer här även posta uppdateringar om något framsteg görs! Det finns trots allt kameraövervakning både vid entrén och in till omklädningsrummet.
Hoppet är litet men levande :) Är dessutom glad över att det inte var våld och hot involverat.

Model: Rolex Daytona, ref. 16518
År: 1991


Serienummer: N309361
IMG_2813.jpeg


Kännetecken: En miniding på bezeln vid "120" och lite extra utmärkande repor på bezeln vid "240".
IMG_2858.jpeg


IMG_2850.jpeg

IMG_2853.jpeg

Man blir ju sugen på att själv skicka in lite fingeravtryck för analys ;)
IMG_2854.jpeg
Tråkigt.
Finns stor risk att ditt försäkringsbolag kommer hävda oaktsamt beteende.
Min polare var med om exakt samma grej och fick avslag. Han har överklagat så får se vart det leder.
Lycka till :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Beklagar :(
Hoppas du i den bästa av världar får tillbaka klockan eller får ersättning.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sats har väl som policy att ej ta ansvar för värdesaker i skåpen

Vad gäller f-bolag får du höra med dem, du har ju vistats utanför hemmet, och då gäller olika regler och ersättningsbelopp jmf inbrott hemma
 

DrKlocka

Audemars
Trist. Tyvärr finns det ofta folk runt gymmen som har koll på vad folk bär och vad de har med sig in i träningslokalen och lämnar i skåpet.
Just gym och omklädningsskåp är nog den vanligaste typen av klockstöld.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt att man inte får ha sina saker ifred. Tyvärr kan du nog inte räkna med ngn support från fsk, typ aldrig ok att lämna ett sådant föremål på ett sådant sätt.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Lider med dig, mycket tråkigt, men som några andra har sagt blir det nog svårt att få ersättning, tror detta är andra eller tredje tråden om stöld i skåp på gym.

De brukar väl alltid ha lappar uppsatta att man inte ska lämna värdesaker i skåpen och med det försöker friskriva sig från allt ansvar?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt att man inte får ha sina saker ifred. Tyvärr kan du nog inte räkna med ngn support från fsk, typ aldrig ok att lämna ett sådant föremål på ett sådant sätt.

Även jag har svårt, och faktiskt förståelse för att f-bolag inte betalar ut, då det borde gå (verkligen tragiskt nog) under oaktsamt beteende i dagens samhälle. Hur som haver lider med offret och hoppas på en lösning!
 

JB_XII

Rolex
Chansen att få tillbaka klockan är väl om något/någon har fastnat på övervakningsfilmen.
Lyckas man gripa den skyldige i tid så kanske stöldgodset finns kvar.
Tyvärr så försvinner väl sånt här rätt fort utomlands :(

Mycket tråkig historia.

Edit: sjukt om folk bara såg på när det inträffade. Låter osannolikt att man lyckats bryta upp ett skåp obemärkt vid den rusningstiden.
 

DrPhil

Omega
2-Faktor
Kan lugnt meddela att budskapet gått fram. Inga klockor i gymskåpet...

Ironiskt nog är det i detta nu ett gummi påväg hem med posten för att klockan just skulle kunna följa med på gympasset. Ville ju inte svettas sönder originallädret :facepalm:
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tyvärr inte första gångn man hör talas om den typen av stöd på gymmet just...

Fyfan vad tråkigt... Jag hoppas verkligen att det löser sig på ett eller annat sätt :(
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kan bara önska dig all lycka till och hoppas det kan bli nått plåster på såret. Beroende på vilken hemförsäkring du har och vilka villkor så kanske du kan få ut en slant. Ring och hör.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tråkigt.

Inte första gången det har hänt, tyvärr.
Lämna dyrbara saker hemma.

Inga kameror på stället som kan hjälpa i utredningen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp