• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga om exakthet

Andsan

Rolex
Vad kan man kräva när det gäller exakthet gällande en Rolex Submariner 16613. Min fortar sig 8 sek på 16 timmar. Tänkte lämna in den till Nymans i dag om det är så att den är utanför normen.

Tack på förhand

/Anders
 

RDFG

Cartier
Du kan kräva att den går inom COSC eftersom den är certifierad enligt den stanadarden.Har för mig att det är -4 +6 sek/dygn eller liknande. Kan dock vara så att klockan behöver en service.
 

Andsan

Rolex
Tack för infon. Jag hade för mig att det låg runt det du nämnde. Den är servad hos Nymans juni 2012 och har fortat sig hela tiden men jag har inte brytt mig så mycket om det. Garantin går ut om några månader och därför tänker jag reklamera servicen och få den med bättre exakthet. Sedan är det något skräp innanför glaset som de lyckades pula in sist så det får också åtgärdas.

/Anders.S
 
Topp