• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga om inställning av datum på en vintage Nacar 17 jewels?

SalvatoreG

Breitling
Min vän köpte den här klockan till mig och den verkar fungera som den ska hitintills. Jag undrar däremot hur jag ändrar månadsrutan på datumväxlingen? Den är som ni ser på "Apr" nu och det hade ju varit förträffligt att skruva fram den till Aug men jag har ingen aning om hur detta genomförs. Den har inga mellanlägen som t ex en Bulova daydate så jag är aningen rådvill. Jag hoppas att det finns en genväg förutom att skruva på den förbannade kronan.

Är det någon annan här som äger Nacar klockor? Det hade varit kul med era åsikter samt om ni adderade foton till svaren.

Jag ska se om jag kan få rätt på allt då det är mitt första inlägg, foton skall ligga under denna textrad, men vi får se :)

IMG_1381.JPG
IMG_1380.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Min vän köpte den här klockan till mig och den verkar fungera som den ska hitintills. Jag undrar däremot hur jag ändrar månadsrutan på datumväxlingen? Den är som ni ser på "Apr" nu och det hade ju varit förträffligt att skruva fram den till Aug men jag har ingen aning om hur detta genomförs. Den har inga mellanlägen som t ex en Bulova daydate så jag är aningen rådvill. Jag hoppas att det finns en genväg förutom att skruva på den förbannade kronan.

Är det någon annan här som äger Nacar klockor? Det hade varit kul med era åsikter samt om ni adderade foton till svaren.

Jag ska se om jag kan få rätt på allt då det är mitt första inlägg, foton skall ligga under denna textrad, men vi får se :)

IMG_1381.JPG
IMG_1380.JPG
Finns inga knappar på vänster sida av boetten? Om det gör det, se till att vrida fram klockan så den inte står nära kl 12 och datumskifte innan du trycker.
 

SalvatoreG

Breitling
Tack för hjälpen! Jag såg dom innan men visste inte vad dom var till :)

Dessvärre verkar månadsknappen vara aningen osamarbetsvillig, har ni något tips förutom service?
 

SalvatoreG

Breitling
Inte speciellt mycket utom service tyvärr.
Antar att det får bli på det viset så småningom. Det är ju aningen irriterande dock för enligt säljaren skulle alla komplikationer fungera perfekt. Jag antar att det blir svårt att fightas med en Tradera säljare, särskilt då jag inte har konto där utan köpte genom en vän och han säkerligen kan skylla på Postnord eller dylikt.

Är det inga andra på forumet som har klockor av samma märke?
 
Topp