• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga om Omega SMP

Eller om den tillhörande boxen snarare..

Jag hade bestämt mig för att köpa en SMP Quartz av en arbetskollega med alla tillbehör (röda läderboxen/cert/kvitto)

Men nu blev jag erbjuden en SMP Automatare som är mer intressant, problemet är att boxen är grå och tillbehören ser lite annorlunda ut.
Han har köpt den ny hos nån känd försäljare i sthlm en gång i tiden och jag kunde ringa dit och bekräfta att det var orginalboxen.

Nån här som vet om det nånsin fanns en annan box än den röda? Och då menar jag "Bond" och framåt i tiden (-93?)

Mvh
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Den grå boxen levererades bl.a. med seamaster 200 som var i produktion fram till 94.
Såg också en annons precis på blocket med den grå boxen till en tidig Bond.
Kan ju vara så att det lappade över men jag tycker själv det verkar udda när dom släpper en helt ny modell.
/j
 

Jonte73

Audemars
Eller ?
image.jpg
 
Tackar för alla svar!

Jensab, du löste ganska mkt med ditt inlägg ;)

Du säger gen. innan SMP 300... jag har inte hunnit satt mig in i det hela riktigt känner jag.
Har jag fattat rätt så har vi modellen mellan ca 1993-2006 och sedan kom tavlan med röd text på en rad plus att Omegaloggan icke är målad?

mvh
Tobbe
 
Topp