• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

en fråga om vintage omega..

DrKlocka

Audemars
Måste säga att den ser sjukt tråkig ut. Vad får dig att välja den där framför valfri Seamaster? Som är betydligt roligare till utseendet.
 
  • Like
Reactions: inc

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
ny medlem sedan 1 vecka och ny inom omega, tänkte att en vintage omega skulle vara trevligt att ha...har chans att få den här ( inbyte så titta inte blint på priset ) vad tror ni om den här? så tacksam för hjälp

http://m.ebay.com/itm/Vintage-1960s-OMEGA-Ref-2640-Cal-283-Gents-Wristwatch-/252333618363?nav=SEARCH
För mig ser tavel/visardesignen ut att vara äldre än -61, vilket är lite udda att se. Allt ser däremot äkta ut och vågar inte säg att den är fel.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
För mig ser tavel/visardesignen ut att vara äldre än -61, vilket är lite udda att se. Allt ser däremot äkta ut och vågar inte säg att den är fel.
Men även boetten är väl typisk för tidiga/mitten av 50-talet?
Känns det rätt med bladvisare till den modellen/tavlan?
 
  • Like
Reactions: inc

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För 450 pund hade jag aldrig köpt den Omegan.
Smaken är som baken , dvs delad.
Du kommer säkert hitta en mer prisvärd omega här. Men är utseendet på den Omegan exakt va du letar efter så slå till. Det kommer varken bli din första eller sista vintage Omega :)
 
  • Like
Reactions: inc

inc

Omega
För 450 pund hade jag aldrig köpt den Omegan.
Smaken är som baken , dvs delad.
Du kommer säkert hitta en mer prisvärd omega här. Men är utseendet på den Omegan exakt va du letar efter så slå till. Det kommer varken bli din första eller sista vintage Omega :)

kommer handla om snarare 3000kr om det blir affär/byte
 

inc

Omega
den fick ligga kvar där den ligger, håller ögonen öppna här på klocksnack istället efter en vintage omega...vilka ref-nummer ska man titta efter?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
den fick ligga kvar där den ligger, håller ögonen öppna här på klocksnack istället efter en vintage omega...vilka ref-nummer ska man titta efter?
Oj, svår fråga. Mitt svar är att du ska leta efter 50-talarna, tycker de är härligast och av högre kvalitet än de senare. Allt lite beroende på modell. Personlig favorit är tidiga Seamasters med de breda bandhornen. Modellen du länkade till är också fin och för sin tid har den en lite större diameter och ett manuellt verk.
 
  • Like
Reactions: inc

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tycker tavlan var kul utifrån att det är en tavla man sällan ser. Sen om man gillar just denna tavla eller ej är väl en smaksak egentligen. Dock tycker jag att denna boett är bland de tråkigaste som finns att välja bland så jag skulle leta efter något annat :)
 
  • Like
Reactions: inc
Topp